تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۱۴۷۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جهش صادرات ژاپن به روسیه با وجود تحریم‌ها

‌می‌متالز - وزارت دارایی ژاپن فاش کرد که حجم کل صادرات این کشور به روسیه در ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته و به ۵۰.۹۴ میلیارد ین (۳۴۸ میلیون دلار) رسیده است.

به گزارش می‌متالز، وزارت دارایی ژاپن فاش کرد که حجم کل صادرات این کشور به روسیه در ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافته و به ۵۰.۹۴ میلیارد ین (۳۴۸ میلیون دلار) رسیده است.

داده‌های این وزارتخانه نشان می‌دهد که توکیو عرضه محصولات پزشکی را ۱۱۲۳ درصد نسبت به ژوئیه ۲۰۲۲ افزایش داده است.

صادرات لاستیک و محصولات کاغذی ژاپن به روسیه نیز به ترتیب ۲۴۸ درصد و ۴۵ درصد شاهد رشد بوده، ولی صادرات پلاستیک و فولاد به ترتیب ۳۵ درصد و ۹۴ درصد کاهش یافته است.

در همین ماه، واردات غلات این کشور آسیای شرقی از روسیه در ماه ژوئیه به میزان ۵۶۷۹ درصد افزایش یافت. واردات ماهی و محصولات فراوری شده ماهی در مدت مشابه ۳۵.۳ درصد کاهش داشته و خرید سبزیجات نیز ۳۰ درصد کاهش داشته است.

واردات کلی ژاپن از روسیه به دلیل کاهش محموله‌های گاز طبیعی مایع (LNG) و زغال سنگ روسیه که حدود ۶۰ درصد از کل صادرات مسکو به توکیو را تشکیل می‌دهد، تقریباً ۷۰ درصد کاهش یافت.

این آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد که واردات ال‌ان‌جی ژاپن از روسیه در ماه ژوئیه ۵۳.۶ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، واردات زغال سنگ این کشور نیز ۷۲.۹ درصد و فلزات غیر آهنی ۶۹.۵ درصد شاهد کاهش بوده است.

این کاهش در پی تشدید محدودیت‌های توکیو در تجارت با مسکو صورت گرفته است. دولت ژاپن اخیرا بسته تحریمی خود را علیه روسیه گسترش داده و ۷۵۸ قلم کالای جدید را به فهرست کالا‌های ممنوعه برای عرضه اضافه کرده است.

ژاپن سال گذشته در واکنش به درگیری نظامی در اوکراین به کمپین تحریم‌های آمریکا علیه روسیه پیوست. تحریم‌های قبلی توکیو شامل مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت صادرات و لغو وضعیت تجاری خود بوده است. ژاپن همچنین ۸۰ شرکت و سازمان مرتبط با ارتش روسیه از جمله شرکت‌هایی که ماشین آلات سنگین تولید می‌کنند را در لیست سیاه قرار داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده