تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۱۵۲۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل بانک صنعت و معدن

فعالسازی معادن غیرفعال از مهمترین دستاورد‌های دولت سیزدهم است

‌می‌متالز - مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: فعالسازی و احیای معادن غیرفعال در حوزه معدن و صنایع معدنی در کنار افزایش خطوط تولید، ممانعت از خام‌فروشی و حفظ منافع ملی از مهمترین دستاورد‌های دولت سیزدهم در راستای تحقق اهداف کلان تعیین شده در کشور است.

به گزارش می‌متالز، علی خورسندیان روز شنبه در دومین روز از هفته دولت در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان، افزود: اولویت و سیاست این بانک به ترتیب تامین سرمایه در گردش و پس از آن تکمیل طرح‌های ایجادی با پیشرفت فیزیکی بالاتر و طرح‌های دانش بنیان و صادرات محور است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به ۱۹۹ طرح صنعتی در این استان طی چند سال گذشته، ادامه داد: از مجموع تسهیلات پرداختی در استان زنجان، ۸۱ هزار میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت برای طرح‌های ایجادی و ۳۰ هزار میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال سرمایه در گردش بوده است.

خورسندیان افزود: این میزان تسهیلات در راستای تامین نقدینگی لازم برای تهیه مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز و برای حفظ ظرفیت عملی بخش تولید و ۱۲ هزار میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال به طرح‌های در حال اجرا و به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف بازدید‌های میدانی مدیران ارشد این بانک، پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور و تعیین تکلیف این طرح هاست، عنوان کرد: ۲ طرح بخش خصوصی که در سفر رییس جمهور به استان زنجان مورد پیگیری قرار گرفته اند، به ترتیب یک هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیات همراه امروز با حضور در استان زنجان از چند شرکت و طرح‌های نیروگاه زنجان و داروسازی بازدید کردند.

استان زنجان یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و حدود ۴۰۰ معدن دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده