تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۵۷۲
کد خبر: ۳۱۵۲۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات شرایط جدید ورود موقت ماشین آلات راهسازی و معدنی اعلام شد + جدول

‌می‌متالز - گمرک ایران در بخشنامه‌ای مشخصات ماشین آلات راهسازی و معدنی که امکان ورود موقت دارند را اعلام کرد. همچنین صرفاً ماشین آلات راهسازی و معدنی دارای شرایط و ضوابط اعلامی امکان ورود موقت را دارند.

به گزارش می‌متالز، در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه مورخ ۶ فروردین ۱۴۰۲ موضوع تفویض اختیار ورود موقت ماشین آلات راهسازی و معدنی، با عنایت به نامه مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت و نامه‌های مورخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ و ۲۸ تیر ۱۴۰۲ دفتر ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت مزبور شرایط ورود ماشین آلات راهسازی و معدنی جهت اقدام لازم با رعایت کلیه مقررات مربوطه و سایر مفاد بخشنامه یاد شده به شرح زیر اعلام می‌شود:

جزئیات شرایط جدید ورود موقت ماشین آلات راهسازی و معدنی اعلام شد + جدول
۱. ماشین آلات راهسازی و معدنی مانند بیل مکانیکی، لودر، گریدر و بولدوزر و… gross vehicle weight (g.v.w به وزن ماشین در حالت آماده به کار گفته می‌شود که شامل وزن ماشین، مخازن سوخت، دیگر مایعات مورد نیاز و راننده است. این مشخصه در کاتالوگ‌ها در قالب operating weight نیز بیان می‌شود.

۲. در دامپتراک‌ها و تراک‌های معدنی، وزن بارگیری به میزان مجاز بار که توسط سازنده ماشین مشخص شده، گفته می‌شود.

ضمناً به پیوست لیستی از ماشین آلات راهسازی و معدنی به همراه برند، مدل دستگاه و مشخصات فنی که می‌تواند برای تعیین وزن کاری و بارگیری مجاز به عنوان معیار در نظر گرفته شود جهت بهره برداری لازم ارسال می‌شود.

تصریح می‌نماید در مواردی که ماشین آلات وارده فاقد نمایندگی رسمی در کشور باشند مراتب با قید کلیه مشخصات دستگاه جهت استعلام از دفتر تخصصی مربوطه در وزارت صمت به این دفتر منعکس نمایند.

بدیهی است پذیرش ورود موقت به منزله موافقت با ورود قطعی نبوده و تبدیل به قطعی ماشین آلات مزبور مستلزم دریافت مجوز ثبت سفارش و انجام تشریفات گمرکی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده