تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۱۵۷۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازاریابی ۱۱ درصد از بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد در ۴ ماه اخیر

‌می‌متالز - دبیر شورای عالی مناطق آزاد از بازاریابی ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای سفر به چین هستیم.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الله عبدالملکی در مراسم رونمایی از ۱۵۰ بسته جدید سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی با بیان این‌که ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی فعال در کشور داریم، اظهار کرد: سال گذشته صادرات ۱۸ میلیارد دلاری از مناطق آزاد ثبت شد و پس از سال‌ها تراز تجاری مناطق آزاد (۷ منطقه آزاد) با مبلغ ۷۷۰ میلیون دلار مثبت شد.

وی ادامه داد: امسال روی جهش در سرمایه‌گذاری و صادرات تمرکز کرده‌ایم؛ اصولا مناطق آزاد برای جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و جذب فناوری ایجاد شده‌اند.

وی با اشاره به تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد یکی از ماموریت‌هادر این مناطق را اقتصاد مقاومتی افزود: در اردیبهشت ماه امسال ۳۷۰ بسته به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد تومان، در تیرماه ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۳۰ بسته به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان و امروز ۱۵۰ بسته سرمایه‌گذاری با ارزش ۲۱۸ هزار میلیارد تومان تدوین شده است. در مجموع ۶۴۸ هزار میلیارد تومان بسته سرمایه‌گذاری رونمایی شده و همین الان در دسترس قرار دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اعلام این‌که ۱۰۰ بسته (۱۱ درصد) سرمایه‌گذاری بازاریابی شده است از برنامه‌ریزی برای حضور در نمایشگاه سرمایه‌گذاری جهانی در چین خبر داد و گفت: فکر می‌کنیم با بسته‌های سرمایه‌گذاری بخشی از پتانسیل تولیدی مناطق آزاد را بالفعل می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده