تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۱۵۸۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت دلار امروز ۸ شهریور ۱۴۰۲/ سیگنال افزایشی بازار‌های همسایه به دلار تهران

‌می‌متالز - قیمت دلار امروز در بازار آزاد به ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان رسیده است. این رقم نسبت به آخرین معامله دلار در روز گذشته ۵۰ تومان افزایش نشان می‌دهد. باید اشاره داشت که قیمت دلار در بازار‌های همسایه امروز سیگنال افزایشی ارسال می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، قیمت دلار امروز با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته به ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان رسیده است؛ با این حال، اما این روند افزایشی را نمی‌توان به معنای آغاز یک روند صعودی دانست چرا که نه تنها این اسکناس طی ماه‌های گذشته توان روندسازی را از دست داده بلکه خبری که قیمت دلار را در مسیر نزولی یا صعودی پایداری حرکت دهد، وجود ندارد.

قیمت دلار امروز ۸ شهریور ۱۴۰۲/ سیگنال افزایشی بازار‌های همسایه به دلار تهران

طی هفته‌های اخیر بازارساز تلاش کرده است با تزریق خبر و فشار بر سمت عرضه و محدود کردن سمت تقاضا، قیمت دلار را کنترل کند. به این ترتیب مدت زیادی است که دلار میان کانال‌های ۴۸ تا ۵۰ هزار تومانی سرگردان است و در بیشتر روز‌ها نوسان در کانال ۴۹ هزار تومانی را تجربه می‌کند.

با این حال، اما نظر کارشناسان درباره قیمت دلار متفاوت است. در حالی که برخی معتقدند قیمت دلار برای رسیدن به ارزش واقعی دست کم چهار کانال دیگر باید صعود کند، در مقابل برخی دیگر بر این باورند که همین قیمت ۴۹ هزار تومانی نیز بالاتر از قیمت تعادلی اسکناس آمریکایی است.

در این میان، اما گفته می‌شود محدودیت منابع ارزی در نهایت منجر به افزایش قیمت دلار تا پایان سال خواهد شد. به ویژه اینکه گزارش اخیر بانک جهانی نیز بر همین نکته تاکید دارد و معتقد است به دلیل تحولات اقتصاد جهان و ایران، وضعیت ارزی کشور به تدریج در مسیر بحران و کمبود دلار حرکت خواهد کرد.

امروز قیمت دلار در بازار ارز سلیمانیه به ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده است. قیمت دلار پشت خطی سلیمانیه نیز اکنون ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان است.

در همین حال قیمت دلار هرات نیز امروز روی رقم ۴۸ هزار و ۹۵۰ تومان قرار دارد و قیمت معاملات پشت خطی آن نیز به عدد ۴۹ هزار و ۱۴۰ تومان رسیده است.

قیمت یورو نیز امروز در بازار آزاد ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. در همین حال قیمت درهم امارات به‌عنوان مبنای محاسبه قیمت تقریبی دلار تهران نیز امروز ۱۳ هزار و ۵۴۰ تومان است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده