به گزارش میمتالز، وی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه دارای ۳ بخش است که دو واحد آن توربین گاز کلاس F از نوع MGT۸۰ و یک واحد دیگر آن توربین بخار با مقیاس ۳۱۰ مگاوات است که ظرفیت این نیروگاه مجموعاً نزدیک به ۹۳۰ مگاوات میرسد و در کشور یکی از بهترین نیروگاهها با راندمان بالاست.
وزیر صمت در جمع خبرنگاران گفت: راندمان نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۸.۵ درصد است و خوشحالم از این که امروز شاهد پیشرفت این پروژه در یک فاصله زمانی بسیار کوتاه ۱۶ ماهه هستیم. مردم باید بدانند که ما با تکیه به توان داخلی میتوانیم نیروگاههایی با ظرفیت بالا احداث کنیم تا ایران در حوزه ساخت نیروگاه در جهان شناخته شود.
علی آبادی خاطرنشان کرد: توسعه کیفی در فولاد مبارکه محقق شده و نسبت به توسعه کمّی دارای اهمیت بیشتری است. درصدد آن هستیم که در تکمیل زنجیره ارزش فولاد در دنیا شناخته شویم. نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه روند تولید فولاد را به صورت خوداتکا پیش میبرد و از این جهت باید به فولاد مبارکه تبریک گفت.
وی گفت: فولاد مبارکه در سایر تجهیزات مورد نیاز خود ازجمله لوکوموتیو توجه زیادی به تولیدکنندگان داخلی داشته و اینجانب به مردم اصفهان و مدیران فولاد مبارکه که به سازندگان ایرانی اعتماد میکنند، تبریک میگویم. امروز توجه اصلی برای تأمین عمده تجهیزات بهکارگرفته شده در فولاد مبارکه به تولیدات داخلی است که امر بسیار مهمی است. در بخش معدن کشور پایش مناسبی انجام نشده و اکتشافات معدنی باید با جدیت بیشتری صورت گیرد. فولاد مبارکه از معادنی که از گذشته پایش شده برخوردار بوده و هست، اما کافی نیست چراکه پاسخگوی طرحهای توسعه این مجموعه نیست.
وزیر صمت افزود: ما باید به دنبال کشف ذخایر معدنی جدید باشیم که امیدواریم با کمک فولاد مبارکه اکتشافات معدنی جدیدی را آغاز کنیم و از این جهت مشکل کمبود مواد اولیه این صنعت نیز حل خواهد شد.