تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۱۵۷۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
پس از بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه فولاد مبارکه؛

وزیر صمت از ابرپروژه نورد گرم ۲ فولاد مبارکه بازدید و پروژه توسعه پارک‌های انباشت و برداشت را افتتاح کرد

‌می‌متالز - وزیر صمت در ادامه سفر به استان اصفهان، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه فولادمبارکه به ویژه پروژه احداث نورد گرم ۲ فولاد مبارکه، پروژه توسعه پارک‌های انباشت و برداشت را افتتاح کرد.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت در سفر به استان اصفهان پس از بازدید از گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب، در دومین برنامه از کارخانه فولاد مبارکه بازدید کرد.

وزیر صمت در ابتدای حضور در این کارخانه در محل گلزار شهدای گمنام حاضر و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

وی در ادامه از مجموعه‌های ذوب فولاد و نورد گرم بازدید کرد. از جمله مزایای اجرای ابرپروژه نورد گرم ۲ می‌توان به اشتغال یک هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۷ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم، اشاره کرد.

همچنین بی‌نیازی کشور از واردات ورق‌های فولادی به‌ویژه نفت و گاز، تولید ورق‌های فولادی عریض برای تولید لوله‌های انتقال آب، تولید ورق‌های استحکام بالا با وزن کمتر برای ساخت خودرو‌هایی سبک وزن با مصرف سوخت پایین‌تر و ایمنی بالاتر، تولید ورق‌های فولادی ویژه شاسی خودرو‌ها و ماشین‌های سنگین، تولید ورق‌های فولادی با ضخامت کمتر و استحکام بیشتر برای مصارف ساختمانی و صنایع لوله و پروفیل، جلوگیری از عرضه تختال مازاد کشور بدون ارزش افزوده و افزایش تولید ناخالص ملی، ایجاد بازار بین المللی و فرصت صادرات ورق گرم نورد شده با اتکا به اقتصاد درون زا و برون نگر برای توسعه صادرات غیرنفتی و تنوع بخشیدن به سبد محصولات فولاد مبارکه با توجه به تقاضای روزافزون صنایع داخلی و خارجی از جمله مزایای دیگر در اجرای این پروژه است.

علی‌آبادی همچنین از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت فولاد مبارکه بازدید به عمل آورد. ۷۶ شرکت داخلی جهت تأمین، ساخت و نصب تجهیزات داخل کشور در ساخت این پروژه مشارکت داشته‌اند. همچنین برای این پروژه بیش از ۱۱۷ هزار مترمکعب خاک برداری، ساخت، بازرسی و نصب ۲ هزار تن اسکلت فلزی، حدود ۲۰ هزار مترمکعب بتن ریزی و حدود ۳ هزار تن تجهیزات در واحد گازی اول و دوم نصب شده است.

تامین برق مورد نیاز در فصول گرم سال به منظور جلوگیری از کاهش میزان تولید محصولات و راندمان بالاتر نیروگاه سیکل ترکیبی نسل جدید نسبت به نیروگاه‌های نسل قبل از جمله دلایل احداث نیروگاه برق توسط شرکت فولاد مبارکه است.

وی در ادامه این بازدید، در آئین افتتاح پروژه توسعه پارک‌های انباشت و برداشت فولاد مبارکه (نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات جدید) حضور یافت و این پروژه مهم را هم افتتاح کرد.

وزیر صمت در ادامه در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کارخانه فولادمبارکه حضور یافت و در جمع مدیران و کارکنان این مجموعه صحبت کرد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده