تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۴۸
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۱۶۴۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اسامی کارگران محبوس حادثه انفجار معدن در طزره دامغان

‌می‌متالز - اسامی ۶ کارگر محبوس در تونل محل حادثه انفجار معدن زغال سنگ البرز شرقی در طزره دامغان مشخص شد.

به گزارش می‌متالز، بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی صفت در تونل محل حادثه انفجار معدن محبوس شده‌اند و فعالیت تیم پیشران برای ایمن‌سازی محل و ورود به تونل برای امدادرسانی ادامه دارد.

مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان که به همراه استاندار سمنان در محل حادثه حضور دارد گفت: تیم‌های پیشرو امدادی مجموعه البرز شرقی از ۲ جبهه وارد تونل شدند و با توجه به اینکه حجم گاز متصاعد شده از میزان استاندارد بسیار بیشتر بود، ابتدا باید این محیط به لحاظ میزان اکسیژن و سایر موارد ایمن می‌شد و همه تلاش‌ها به این موضوع معطوف است؛ منتظر هستیم تیم‌های امدادی پیشرو با فراهم کردن محیط استاندار امدادرسانی، اجازه ورود تونل محل حادثه و تلاش برای کمک به محبوس شدگان را بدهند.

شامگاه یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ به دلیل حادثه در یکی از تونل‌های استخراج زغال سنگ متعلق به شرکت البرز شرقی ۶ نفر از کارگران در حال فعالیت در عمق ۷۰۰ متری معدن دچار سانحه شدند.

پیش از این، ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت ۱۴۰۰ نیز در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره، از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی، در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه، حادثه تلخی رخ داد که در این حادثه ۲ کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنایی و سید اصغر افضلی از دامغان محبوس شدند و در نهایت پس از گذشت حدود ۱۳۰ ساعت از زمان وقوع حادثه، پیکر آن‌ها از زیر آوار خارج شد.

روستای طزره از توابع دهستان دامنکوه بخش مرکزی شهرستان دامغان در استان سمنان و دارای معادن بسیار زیاد زغال سنگ است؛ حدود ۲۵ درصد زغال سنگ کشور از معادن موجود در این روستا استخراج می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده