تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۲
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۱۶۶۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در شورای برنامه‌ریزی استان کرمان اعلام شد

۲ میلیارد تومان؛ سهم استان کرمان از وصول ۴۷۰۰ میلیارد حقوق دولتی معادن!

‌می‌متالز - سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه در قانون بودجه امسال وصول ۴۸ هزار و نیم میلیارد تومان حقوق دولتی دیده شده، گفت: براساس وصولی چند ماه اخیر و اینکه توزیع استانی به شورای توسعه و برنامه‌ریزی سپرده شد، عددی به استان کرمان اخیرا ابلاغ شده که بسیار ناچیز است و قابل گفتن نیست در حالی که به استان همجوار ما بیش از ۴۵ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی ابلاغ شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا وحیدی روز ۱۱ شهریورماه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار کرد: ۳۰ دستگاه اجرایی مشمول نظام بودجه استانی هستند و اعتبار هزینه‌ای ابلاغ شده برای این نهاد‌ها در سال جاری ۱۷۷۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۳۸.۷ درصد تخصیص یافته است.

وی با اشاره به ابلاغ ۵۶۳۰ میلیارد تومانی از اعتبارات تملک داراییی افزود: از اعتبارات استانی ۹.۲ درصد، نفت ۶.۱ درصد و ارزش افزوده مرتبط با ورزش حدود ۱۰ و نیم درصد به استان ابلاغ شده و در به طور متوسط در تمام منابع ۵.۶ درصد تخصیص داشتیم.

وحیدی در ادامه بیان کرد: ۱۹۱۱ میلیارد تومان، مانده اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای از سال گذشته در حساب دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد که باید تا پایان شهریورماه جذب شود؛ برای اکثر این اعتبارات قرارداد منعقد شده و حدود ۸۰ درصد به راحتی جذب می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: تامین اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد، مسکن، ترانزیت، شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد دیجیتال و ... از محور‌های اصلی است که باید مد نظر قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در قانون بودجه امسال وصول ۴۸ هزار و نیم میلیارد تومان حقوق دولتی دیده شده، اظهار کرد: براساس وصولی چند ماه اخیر و اینکه توزیع استانی به شورای توسعه و برنامه‌ریزی سپرده شد، عددی به استان کرمان اخیرا ابلاغ شده که بسیار ناچیز است و قابل گفتن نیست در حالی که به استان همجوار ما بیش از ۴۵ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: بیش از ۴۷۰۰ میلیارد تومان بابت حقوق دلتی معادن استان در سال جاری واریزی به خزانه داشتیم و بیش از ۹۰ درصد عدد حقوق دولتی معادن کشور متعلق به استان کرمان است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده