تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۱۶۹۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وصول ۶۲۳۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن کرمان در سال جاری

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تا ۱۱ شهریورماه جاری مبلغ ۶۲۳۰ میلیارد تومان وصولی استان کرمان از حقوق دولتی معادن بوده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسینی نژاد، امروز، ۱۸ شهریور ماه در جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: تا ۱۱ شهریورماه جاری مبلغ ۶۲۳۰ میلیارد تومان وصولی استان کرمان از حقوق دولتی معادن بوده و امیدواریم سهم استان برگردد.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان وصولی داشتیم و پیش بینی می‌شود با توجه به فعالیت معدن‌کاری، ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن تا پایان سال وصول شود.

رئیس سازمان صمت استان کرمان بیان کرد: روند رو به رشد با شیب تند را در زمینه حقوق دولتی معادن شاهد هستیم و از ۷۶ میلیارد تومان در سال ۹۴ به ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده‌ایم و باید همه برای برگشت سهم استان تلاش کنیم تا در راستای آبادانی استان هزینه شود.

وی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: بر اساس جزء پنج بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه در مواردی که به دلیل بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های معدنی خسارت‌هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آن‌ها وارد شود، علاوه بر عوارض آلایندگی با تصویب شورای معادن استان، تا یک درصد فروش معادن برای رفع آلایندگی‌ها و یا فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و عمرانی منطقه درگیر اختصاص پیدا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده