تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۱۸
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۱۷۰۴۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران

‌می‌متالز - محصولات صادراتی فولاد ایران پس از کاهش قیمت شدید در ماه‌های ابتدایی سال در طول هفته‌های گذشته با افزایش تقاضا مواجه شده‌اند. میلگرد رشد قیمت خوبی تجربه کرد، قیمت شمش فولاد نیز افزایشی بود، ولی قیمت اسلب صادراتی ایران ثابت مانده است.

به گزارش می‌متالز، قیمت محصولات فولادی صادراتی ایران با افزایش تقاضا در بازار‌های جهانی طی هفته‌های گذشته صعودی بود. اگرچه رشد قیمت روز‌های گذشته قابل مقایسه با ریزش قیمت ابتدای سال نیست. قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران در طول ماه‌های ابتدایی سال جاری به شدت ریزشی شد و با وجود رشد قیمت در هفته‌های گذشته هنوز قیمت آن‌ها نسبت به قیمت‌های اول سال جاری کمتر است. شرایط بازار‌های جهانی باعث شده تا همچنان چشم‌انداز مثبتی به قیمت محصولات فولادی وجود نداشته باشد.

میلگرد صادراتی ایران

قیمت هر تن میلگرد صادراتی ایران در بازار‌های جهانی این هفته به بالاتر از ۵۰۰ دلار رسید. میلگرد صادراتی ایران در ابتدای سال با قیمتی بالاتر از ۵۴۰ دلار معامله می‌شد، ولی فشار فروش در بازار‌های جهانی به خصوص چین با کاهش شدید قیمت میلگرد تا ۴۹۰ دلار همراه بود.

میلگرد صادراتی ایران در مدت چند هفته بیش از ۹ درصد از قیمت خود را از دست داد و سپس از اول مردادماه ۲.۴ درصد رشد کرد. روند متوسط قیمت میلگرد صادراتی ایران به قرار نمودار زیر است:

رشد قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران

بازار جهانی میلگرد در سال ۲۰۲۳ روز‌های بدی را سپری کرد و ریزش شدید قیمت فقط مختص میلگرد صادراتی ایران نیست. برای مثال قیمت میلگرد در بورس فلزات لندن نیز از کانال ۷۰۰ دلار تا ۵۴۰ دلار ریزشی شد.

اسلب صادراتی ایران

قیمت اسلب صادراتی ایران در سال ۱۴۰۲ با سقوط ۲۴ درصدی از ۵۶۵ دلار به ۴۳۰ دلار به ازای هر تن رسید. پس از این ریزش، قیمت اسلب صادراتی ایران تا محدوده ۴۵۰ دلار افزایش پیدا کرد و در همین کانال باقی ماند. در طول هفته‌های گذشته نیز اسلب صادراتی ایران به طور متوسط با قیمت هر تن ۴۵۰ دلار معامله می‌شود. روند متوسط قیمت اسلب صادراتی ایران به قرار نمودار زیر است:

رشد قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران

بازار جهانی اسلب با آغاز جنگ روسیه و اوکراین با مشکلات مختلفی مواجه شد زیرفروشی‌های اسلب روسی در بازار‌های جهانی قیمت‌ها را ملتهب کرد و به نظر می‌رسد همین روند تا پایان جنگ ادامه‌دار باشد.

شمش فولاد صادراتی ایران

شمش فولاد صادراتی ایران به طور متوسط با قیمت هر تن ۴۷۲ دلار معامله می‌شود. شمش صادراتی ایران ابتدای سال ۱۴۰۲ با قیمت ۵۶۰ دلار به فروش می‌رسید، ولی کاهش شدید تقاضا منجر به سقوط قیمت شمش فولادی تا کانال ۴۴۰ دلار شد. با این حال قیمت شمش در طول ۵۰ روز گذشته صعودی بود و با افزایش ۷.۳ درصدی به ۴۷۲ دلار رسید. روند متوسط قیمت شمش فولاد صادراتی ایران به قرار نمودار زیر است:

رشد قیمت محصولات صادراتی فولاد ایران

شمش فولاد در بازار‌های جهانی هفته سبزی را پشت سر گذاشت. برای مثال قیمت شمش فولاد دریای سیاه و شمش فولاد وارداتی چین نیز صعودی شد، ولی شمش صادراتی ایران این هفته بدون تغییر نسبت به هفته گذشته معامله شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده