تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۳۱۷۳۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل گروه کسب وکار‌های نوین آن:

دیدگاه‌ها به هوشمندسازی به کارکرد نظارتی محدود نشود/ تضمین ایمنی، سلامت و عملکرد صحیح با هوشمندسازی معادن

‌می‌متالز - مشکات اسدی، مدیرعامل گروه کسب و کار‌های نوین آن گفت: برای هوشمندسازی صنایع باید مدیران و نیرو‌های فعال را قانع کرد که هوشمندسازی را به عنوان یک ضرورت که به افزایش بهره وری و رقابت پذیری می‌شود به رسمیت بشناسند و دیدگاه‌ها به این حوزه به کارکرد نظارتی محدود نشود.

به گزارش می‌متالز، مشکات اسدی، مدیرعامل گروه کسب و کار‌های نوین آن اظهار داشت: زمانیکه درباره هوشمندسازی معادن صحبت می‌کنیم، اکوسیستم فناوری اطلاعات در یک سو قرار دارد که راهکار‌ها و دانش روز مبتنی بر تازه‌ترین یافته‌های بشر را در دست دارد و هرروز با توجه به تحولات تغییر می‌کند؛ در طرف دیگر نیز صنعت معدن به عنوان یکی از صنایع سنتی وابسته به منابع طبیعی قرار می‌گیرد. در این طیف صنایع آنچه اهمیت دارد منابع انسانی و سرمایه گذاری است. صنایع معدنی در مراحل اولیه هرچند نیازمند نیروی متخصص است، اما وابسته به آن نیست. اغلب افرادی که در این زمینه فعال هستند لزوما از دانش تخصصی روز برخوردار نیست، اما در مقابل فناوری های‌تک قرار دارد که به شدت به نیروی انسانی متخصص با مهارت‌های به روز وابسته است.

مدیرعامل گروه کسب و کار‌های نوین آن افزود: اگر بنا باشد صنایع سنتی ما در طیف فناوری‌های جدید و به سوی عرصه فناوری اطلاعات حرکت کنند، اولین اقدام ضروری آموزش و به روزرسانی مهارت‌های نیرو‌ها به عنوان بازیگران اصلی در فرآیند هوشمندسازی صنایع است. باید مدیران و نیرو‌های فعال را قانع کرد که هوشمندسازی را به عنوان یک ضرورت که به افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری منجر می‌شود به رسمیت بشناسند. نیاز است مدیران نسبت به خدماتی که هوشمندسازی به آن‌ها ارائه می‌دهد آگاهی لازم را داشته باشند تا دیدگاه‌ها به این حوزه به کارکرد نظارتی محدود نشود. برای مثال شاید برخی فعالان نسبت به کارکرد‌های تضمین ایمنی، سلامت و انجام کار یه شیوه صحیح توسط نیروی کار آگاه نباشند؛ این در شرایطی است که در صورت دانستن این موضوع، مدیران صنایع معدنی می‌توانند با دیجیتالی کردن معادن به مسائل خود پاسخ دهند.

وی در پایان عنوان کرد: باید فعالان صنایع معدنی را نسبت به هوشمندسازی معادن آگاه کرد. باید به سوالات آن‌ها پاسخ داد. برای مثال ممکن برای بسیاری سوال شود که صنعت کار خود را انجام می‌دهد و درآمدزایی دارد؛ با این وجود چرا باید در فرآیند‌ها تغییر ایجاد شود؟ در صورت تغییر چه مزایا و معایبی در پی خواهد داشت؟ قانع کردن صنعت زمان بر است، اما بدون شک اگر مدیران احساس کنند فناوری می‌تواند پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد به آن اعتماد می‌کنند. باید اکوسیستم گفتگو میان فعالان صنعت و حوزه فناوری به طور مداوم شکل بگیرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده