تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۱۷۳۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش نرخ تورم در آمریکا به دلیل رشد قیمت بنزین

‌می‌متالز - نرخ تورم در آمریکا طی ماه گذشته میلادی به دلیل رشد هزینه‌های بنزین افزایش یافت که با اقدامات اساسی برای کنترل تورم نشانه‌هایی از کاهش رشد اقتصاد را به همراه داشت.

به گزارش می‌متالز، نرخ تورم در آمریکا طی ماه گذشته میلادی به دلیل رشد هزینه‌های بنزین افزایش یافت که با اقدامات اساسی برای کنترل تورم نشانه‌هایی از کاهش رشد اقتصاد را به همراه داشت.

وزارت کار این کشور روز چهارشنبه گزارش داد که مطابق با انتظارات اقتصاددانان، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) پس از افزایش ۰.۲ درصدی در ماه ژوئیه، طی ماه گذشته میلادی ۰.۶ درصد افزایش ماهانه و ۳.۷ درصد افزایش سالیانه داشت.

بر اساس این گزارش، شاخص اصلی قیمت مصرف کننده در آمریکا که بنزین و مواد غذایی را شامل نمی‌شود، در ماه گذشته ۰.۳ درصد افزایش یافت که کمی بیشتر از پیش بینی ۰.۲ درصدی بود.

این شاخص در ماه گذشته میلادی نسبت به سال قبل ۴.۳ درصد افزایش نشان داد، ولی نسبت به رقم سالانه ثبت شده در ژوئیه یعنی ۴.۷ درصد کاهش داشت.

این وزارتخانه گزارش داد که شاخص بنزین بیش از نیمی از افزایش ماهانه همه اقلام را به خود اختصاص داده است.

اگرچه داده‌های اقتصادی اخیر نشان می‌دهد که تورم در ایالات متحده کاهش یافته است، اما نسبت به هدف بلندمدت ۲ درصدی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) همچنان در سطح بسیار بالایی باقی مانده است.

سیاست گذاران بانکی این کشور اعلام کرده‌اند که احتمالاً نرخ‌های سود بانکی را برای مدتی بالا نگه خواهند داشت.

معامله گران تا حد زیادی پیش بینی می‌کنند که فدرال رزرو در جلسه هفته آینده خود نرخ بهره را بدون تغییر باقی می‌گذارد. بانک مرکزی آمریکا از مارس سال گذشته نرخ بهره را تا محدوده هدف ۵.۲۵ و ۵.۵۰ درصد افزایش داده است.

داده‌های گروه مالی سی‌ام‌ای CME نشان می‌دهد که فدرال رزرو تا ژوئن ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده