تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۷
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۱۸۰۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

دانش‌بنیان‌های کشور ۱۰ طرح فناورانه برای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد ارائه دادند

‌می‌متالز - رویداد «فولادی شو» روز سه شنبه با انتخاب ۱۰ طرح فناورانه ارائه شده توسط دانش بنیان‌ها و ایده‌پردازان کشور برای سرمایه‌گذاری به کار خود پایان داد.

به گزارش می‌متالز، پارک علم و فناوری تهران از صبح تا ساعت ۱۹ روز سه شنبه میزبان برگزاری رویدادی تحت عنوان فولادی شو با همکاری شرکت توسعه پشتیبانی و نوآوری فولاد مبارکه با حضور علی اسدی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت توسعه پشتیبانی و نوآوری فولاد مبارکه، معاونان و مدیران دو مجموعه، صاحبان ایده، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان بود.

دانش‌بنیان‌های کشور ۱۰ طرح فناورانه برای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد ارائه دادند

۳ هزار متر مربع به فضای زیست بوم نوآوری پارک دانشگاه تهران اضافه می‌شود

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این رویداد فولادی شو را تعریف عملیاتی ارتباط بین دانشگاه و صنعت دانست و گفت: دانشگاه همواره با مسایل آموزش، تحقیق، جامعه و صنعت روبرو بوده و امروز رگه‌هایی از ارتباط بین دانشگاه و صنعت در حال شکل‌گیری است.

علی اسدی با اشاره به همکاری‌های متعدد با مجموعه فولاد مبارکه، از توسعه فضای فیزیکی خبر داد و افزود: در همکاری با شرکت توسعه پشتیبانی و نوآوری فولاد مبارکه، طی یکسال آینده، محیط وسیعی به اندازه سه هزار متر مربع به فضای زیست‌بوم نوآوری و فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اضافه می‌شود و در صورت نیاز، در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار خواهد گرفت تا از امکانات این فضا بهره‌مند شوند.

دانش‌بنیان‌های کشور ۱۰ طرح فناورانه برای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد ارائه دادند

وی با یادآوری این نکته که برگزاری رویداد فولادی شو در راستای اجرای طرح تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) است، خاطرنشان کرد: تانا یا سرمایه گذاری یک رویداد چندگانه است و فرصتی برای حضور و فعالیت همه بازیگران اصلی زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری است و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان دبیرخانه تانا استان تهران در تلاش است تا این مهم به خوبی اجرا شود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ادامه داد: در رویداد فولادی شو دو بخش جلسات B ۲ B و همچنین دمودی برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود و بدین ترتیب نیاز‌های فولاد مبارکه مطرح شده و فرصت تعامل و بهره مندی از ظرفیت صاحبان ایده، شرکت‌ها و متخصصان نیز ایجاد می‌شود و و از همه مهم‌تر، به سرمایه‌گذاران فرصتی داده می‌شود تا برای رفع عملیاتی نیاز‌ها گام بردارند.

شبکه سرمایه گذاری در حوزه زیست بوم نوآوری رونمایی می‌شود

وی همچنین از رونمایی شبکه سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران خبر داد و اظهار داشت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ایده‌ای را برای ایجاد شبکه سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران ارایه کرده که در حال تکمیل شدن است. در این شبکه، سرمایه‌گذاران می‌توانند سرمایه خود را در زمینه‌های مختلف و در راستای توسعه و تعالی فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و زیست‌بوم فناوری و نوآوری به‌کارگیرند.

اسدی افزود: از طرف دیگر صاحبان ایده و اندیشه که دارای ایده‌های ارزشمند و قابل رقابت در مقیاس بین‌المللی هستند و به سرمایه نیاز دارند، می‌تواند از طریق این شبکه حمایت شوند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد چنین شبکه سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری در تحولات دنیای امروز بسیار ضروری است، گفت: صنایع مختلف به خصوص فولاد که با موضوعات متنوع از جمله محیط زیست، آب و انرژی، کمبود آب، چرخش آب و نیز ضایعات و… مواجه هستند، می‌توانند از مزایای این شبکه و تعاملات آن بهره ببرند.

۹۰ درصد نیاز‌های فولاد مبارکه از داخل کشور تامین می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه پشتیبانی و نوآوری فولاد مبارکه نیز در این رویداد ضمن تشریح بخشی از فعالیت‌های این مجموعه گفت: فولاد مبارکه حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد صنعت فولاد کشور را در بر می‌گیرد و فعالیت گسترده‌ای در نقاط گوناگون کشور دارد، فعالیتی که در این مجموعه انجام می‌شود، سرمایه‌گذاری خطرپذیر در زنجیره ایجاد ارزش فولاد است.

یحیی پالیزدار به تاریخچه کلی تاسیس فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: فولاد مبارکه، بحث‌های مرتبط با بومی‌سازی را با جدیت دنبال کرده و در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از آنچه در این مجموعه وجود دارد از داخل کشور تامین می‌شود.

دانش‌بنیان‌های کشور ۱۰ طرح فناورانه برای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد ارائه دادند

وی از آینده فولاد صحبت کرد و اظهار کرد: فولاد مبارکه با مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان کشور بالغ بر ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان در سال کار می‌کند و بیش از یکهزار شرکت دانش‌بنیان در زیست‌بوم کل کشور جزو شبکه تامین کنندگان مجموعه فولاد مبارکه هستند، با این وجود تغییرات زیادی در این صنعت رخ نداده و ما در در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده با هندسه‌ای کاملا متفاوت در صنعت فولاد روبه‌رو خواهیم بود.

پالیزدار ادامه داد: اگر می‌خواهیم به عنوان یک صنعت پیشتاز در کشور فعالیت کنیم و بتوانیم با رقبای بین المللی خود رقابت کنیم، باید سعی کنیم خودمان را با تغییراتی که در دنیا در حال رخ دادن است، همگام کنیم. یکی از این راه حل‌ها، باز کردن فولاد به منظور بهره‌مندی از پارادایم نوآوری باز یا open innovation است.

بر اساس این گزارش، در حاشیه این رویداد، تفاهمنامه همکاری بین شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری فولاد مبارکه و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران منعقد شد. این تفاهمنامه در راستای کمک به ایجاد و توسعه کسب و کار‌های فناور از طریق ارائه خدمات عمومی و تخصصی با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌گذاری و ورود کارآفرینان و واحد‌های صنعتی به بازار‌های داخلی و جهانی امضا شده است.

دانش‌بنیان‌های کشور ۱۰ طرح فناورانه برای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد ارائه دادند

در بخش دیگر این رویداد، پنل تخصصی ارائه مدیران شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری فولاد مبارکه با موضوع کلان‌روند‌های صنعت فولاد برگزار شد. این پنل با هدف آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌های فناور و علاقه‌مندان به فناوری‌های صنعت فولاد، با نیازمندی‌ها و روند سرمایه‌گذاری گروه فولادمبارکه در طرح‌های فناور برنامه‌ریزی و اجرا شد.

دانش‌بنیان‌های کشور ۱۰ طرح فناورانه برای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد ارائه دادند

طی فراخوان فولادی شو ۱۰۰ فناور برای این رویداد ثبت نام کرده و ۱۴ طرح متناسب با شرایط فراخوان دریافت شد که با ارزیابی‌های انجام شده توسط تیم داوری، ۱۰ طرح انتخاب و برای سرمایه‌گذار شرکت کردند. همچنین در بخش دیگر این رویداد، ۴۰ جلسه B ۲ B با مدیران فولاد مبارکه برنامه‌ریزی و برگزار شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده