تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۶
بازدید: ۱۸۵۲
کد خبر: ۳۱۸۱۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید بیش از ۲۳ درصد آهن اسفنجی کشور در گروه فولاد مبارکه

‌می‌متالز - معاون بهره برداری فولاد مبارکه گفت: ایران پارسال (از ۱۱ دی ۱۴۰۰ تا ۱۰ دی ۱۴۰۱) ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد که از این میزان گروه فولاد مبارکه با تولید بیش از ۱۰ میلیون تن سهم ۳۲.۲ درصدی از کل تولید در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا سلیمی معاون بهره برداری فولاد مبارکه افزود: تولید آهن اسفنجی گروه فولاد مبارکه در سال ۲۰۲۱ میلادی به میزان ۱۰ میلیون و ۴۷۳ هزار تن و تولید این نهاده در کل کشور ۳۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تن بوده است.

معاون بهره برداری فولاد مبارکه گفت: افزایش ظرفیت به دلیل انجام بهینه سازی در بخش‌های ریفورمر و فن‌های مکنده، افزایش راندمان کاتالیست ها، افزایش ظرفیت گاز فرایند با افزایش ظرفیت کمپرسور، بهبود پارامتر‌های کیفی فرآیند تولید و کنترل و بهبود پارامتر‌های کیفی گندله تولیدی از مهمترین دلایل افزایش سهم فولاد مبارکه در تولید آهن اسفنجی است.

وی افزود: این رشد تولید در حالی رقم خورده است که محدودیت گاز در فصل سرما باعث توقف تولید شده است. محدودیت گاز در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل به مراتب بیشتر اعمال شده و در سال گذشته میلادی باعث از دست رفتن ۹۸۲ هزار تن تولید شده است.

سلیمی گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت ها، مدیریت و کاهش توقف ها، اعتماد به سرمایه‌های انسانی و اعتماد و اراده همکاران به اهداف شرکت از عواملی بوده است که علیرغم محدودیت‌های موجود در مصرف گاز، به موفقیت شرکت در تولید آهن اسفنجی و حفظ سهم گروه فولاد مبارکه منجر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده