تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۳۱۸۴۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مصرف سنگ آهن صنعت فولاد چین بالا رفته

‌می‌متالز - مصرف روزانه سنگ آهن بخش فولاد چین در هفته گذشته نسبت به سال قبل افزایش یافت، اما به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود تقاضا برای بقیه سال ۲۰۲۳ به دلیل انتظارات رو به رشد در مورد کنترل شدید تولید فولاد کشور به تدریج کاهش یابد. مصرف سنگ آهن توسط تولیدکنندگان کلیدی فولاد چین هفته گذشته به ۳.۰۱ میلیون تن در روز رسید که نسبت به سال گذشته ۲.۴۸ درصد افزایش داشت.

به گزارش می‌متالز، افزایش اخیر استفاده از سنگ آهن توسط تولیدکنندگان فولاد به دلیل افزایش تولید آهن مذاب بوده که به نوبه خود باعث شده که بخش فولاد چین در هفته‌های اخیر ذخایر سنگ آهن انبار‌ها را دوباره پر کند.

موجودی سنگ آهن ۴۵ بندر اصلی چین ۱۱۵.۹۳ میلیون تن شد که ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشت. با این حال، با وجود تقاضای بالا در حال حاضر، پیش‌بینی می‌شود که تقاضای سنگ آهن به دلیل کاهش بالقوه تولید فولاد چین در ماه‌های آینده به تدریج کاهش یابد.

چین معمولاً هر ساله کاهش تولید فولاد را در سراسر کشور به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای همسو نگه‌داشتن صنعت فولاد با اهداف کلان کربن‌زدایی کشور صادر می‌کند. تعطیلات هفته طلایی چین نیز از اول اکتبر آغاز می‌شود، که باعث خاموش شدن فعالیت بازار نیز شده است. انتظار می‌رود در ماه نوامبر تقاضای سنگ آهن چین به ۱۰۴.۴۶ میلیون تن برسد که حدود ۵ میلیون تن کمتر از برآورد‌های اکتبر مصرف خواهد کرد.

آخرین قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی در چین ۱۱۸.۸ دلار هر تن سی اف آر ثبت شده که ۴.۸ دلار افت نسبت به جمعه اخیر داشته است. حاشیه سود کارخانه‌ها کم شده و خرید سنگ آهن خلوص بالا را تحت فشار قرار داده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده