تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۳۱۸۵۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سنگ آهن ارزان‌تر راهکاری برای کنترل هزینه تولید فولادسازان چینی

‌می‌متالز - صادرات سنگ آهن هند در سال جاری افزایش یافته، زیرا کارخانه‌های فولاد، عمدتا در بزرگترین خریدار آن یعنی چین، در مواجهه با کاهش سود، به سنگ آهن ارزان‌تر و با عیار پایین‌تر روی آورده اند.

به گزارش می‌متالز، محموله‌های صادراتی ترکیبی سنگ آهن و گندله از این کشور آسیای جنوبی در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۳ بیش از دو برابر شده و به تقریباً ۲۸ میلیون تن رسیده که بسیار بیشتر از کل صادرات سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بوده است. هند به فروش حدود ۳ میلیون تن در ماه سنگ آهن به بازار‌های جهانی برای باقی ماه‌های سال جاری ادامه خواهد داد. کارخانه‌های چینی سنگ آهن ارزان‌تر هند را ترجیح می‌دهند تا هزینه‌های ورودی خود را در صورت کم بودن حاشیه سوددهی فولاد کاهش دهند. سنگ آهن در حال حاضر در بورس سنگاپورنزدیک به ۱۱۵ دلار در هر تن معامله می‌شود.

افزایش واردات از هند به کاهش برخی هزینه‌ها برای کارخانه‌های چینی کمک می‌کند که علیرغم رکود اقتصادی این کشور، تولید خود را حفظ کرده اند. صنعت فولاد ضربه سختی خورده و سود تولیدکنندگان فلزات آهنی در هفت ماهه اول سال ۹۱ درصد کاهش یافته است. این در حالیست که قیمت سنگ آهن در سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده