تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۳۱۸۵۷۷
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی:

تعریف پروژه در صبا انرژی بالغ بر ۸ میلیارد دلار

‌می‌متالز - مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی گفت:با برنامه ریزی‌هایی که در راستای اجرای اهداف در دولت سیزدهم داشتیم در هلدینگ صبا انرژی بالغ بر ۸ میلیارد دلار پروژه تعریف کردیم.

به گزارش می‌متالز، علیرضا زمان پور، مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی درخصوص شرکت‌های زیرمجموعه، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بنا داریم که نظارت بر شرکت‌های تابعه بیشتر شود. با نظارت انجام شده رشد تولید چشمگیری را داشتیم و انتظار داریم همین رشد در ادامه سال نیز وجود داشته باشد. به عنوان مثال با توجه به اینکه در مجمع فوق العاده صبا فولاد هستیم، شرکت صبا فولاد و فولاد اکسین نسبت به سال گذشته رشد تولید تقریبا ۲ برابری را ثبت کردند و امیدواریم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد. در خصوص سایر شرکت‌ها نیز با نظارت‌ها و رفع موانع انجام شده این رشد تولید مانند این شرکت‌ها تداوم داشته باشد.

وی درخصوص طرح‌های توسعه‌ای بیان کرد: باتوجه به اینکه می‌دانیم در چند سال اخیر رشد سرمایه گذاری منفی شده بود و شرایط به شکلی بود که سرمایه گذاری در کشور کمتر انجام می‌شد، با برنامه ریزی‌هایی که در راستای اجرای اهداف در دولت سیزدهم داشتیم در هلدینگ صبا انرژی بالغ بر ۸ میلیارد دلار پروژه تعریف کردیم.

زمان پور ادامه داد: بابت این ۸ میلیارد دلار در سفر‌های استانی رئیس جمهور تفاهمنامه‌هایی منعقد شده است. بعضا منابع مالی این پروژه‌ها در این هلدینگ‌ها به صورت کامل تامین شده و مجوزهایشان اخذ شده است. بعضی از آن‌ها نیز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است. مانند طرح احیای دوم شرکت صبا فولاد یا پروژه آهن اسفنجی شرکت فولاد اکسین و یا پروژه فولادسازی فولاد اکسین و برخی دیگر از پروژه‌ها که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.

پروژه دیگری مانند PDH PP که تولید ۶۰۰ هزار تن پروپیلن و ۶۰۰ هزار تن پلی پروپیلن آن آغاز شده بنا داریم در سال جاری بتوانیم کلیه اقدامات این ۸ میلیارد دلار پروژه را انجام دهیم. یا فرآیند انجام برخی از آن‌ها را به قرارداد برسانیم و برخی دیگر را نیز بتوانیم بیشتر جلو ببریم.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده