تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۱
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۱۹۳۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نمایند مجلس با اشاره به سقوط بازار بورس در اردیبهشت ماه خواستارشد:

اسامی متخلفان را منتشر کنید

‌می‌متالز - یک عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس تاکید کرد که باید مدیران سازمان بورس بعد از گذشت سه ماه از انتشار نامه محرمانه‌ای درباره مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی، شفاف سازی کرده و اسامی متخلفان شناسایی شده و کسانی را که اطلاعات پنهانی دارند منتشر کنند.

به گزارش می‌متالز، محسن علیزاده اظهار کرد: بیش از سه ماه از انتشار نامه محرمانه‌ای درباره مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها می‌گذرد و همچنان افکار عمومی و اهالی بازار سرمایه منتظر روشن شدن این قضیه و پشت پرده این نامه و انتشار اسامی کسانی هستند که دسترسی به اطلاعات نهانی داشته‌اند.

وی یادآور شد: همان زمان ما در شورای عالی بورس جلسه‌ای را تشکیل داده و سازمان بورس را ملزم کردیم تا موضوع را به طور جدی پیگیری کند همچنین اسامی متخلفان احتمالی منتشر شود؛ اکنون بعد از گذشت سه ماه این اتفاق رخ نداده است. بنده به عنوان عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس این مطالبه را از سازمان بورس دارم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اسامی متخلفان شناسایی شده و کسانی را که دسترسی به اطلاعات نهانی دارند منتشر کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جای تعجب است که چرا تاکنون سازمان بورس به این موضوع پاسخی نداده و عکس‌العملی نشان داده است. افکار عمومی می‌خواهند بدانند که آیا ارتباط مالی و سهامداری بین مدیران سازمان بورس و کسانی که اطلاعات پنهانی دارند، وجود داشته یا خیر؛ برای روشن شدن موضوع انتظار شفاف سازی مدیران بازار سرمایه را داریم.

علیزاده در خصوص پیگیری‌های با بیان این که «بنده به عنوان عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس از مدیران سازمان بورس و رئیس سازمان بورس پیگیری کردم، آن‌ها در شورای عالی بورس تعهد دادند که در این باره روشنگری کنند» ادعا کرد:، اما معمولا روال اینگونه بوده که حرف و تعهدی مطرح می‌شود و بعد فراموش می‌کنند.

وی تاکید کرد: با این وجود باز هم این موضوع را پیگیری می‌کنم که ان شاءالله اطلاعاتی به اهالی سازمان بورس بدهیم.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده