تاریخ: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۱۹۴۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دانش مالی، تجربه، زمان و پذیرش ریسک؛ لازمه سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس/غیرحرفه‌ای‌ها، غیرمستقیم سرمایه‌گذاری کنند

‌می‌متالز - یک نماینده مجلس بیان کرد: در بورس محدودیتی برای ورود افراد ناآشنا با این بازار وجود ندارد. اما با همه این‌ها افرادی که قصد ورود و سرمایه‌گذاری به بازار سرمایه دارند باید از دانش مالی، تجربه، زمان و پذیرش ریسک برخوردار باشند و توصیه ما این است افرادی که زمان و دانش کافی ندارند سرمایه‌گذاری غیرمستقیم داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه رسانه ملی و مراجع فرهنگی، چون وزارت ارشاد وظیفه بزرگی در برابر آگاه‌سازی مردم برای شناخت بهتر و بیشتر آنان از بازار سرمایه دارند، گفت: با توجه به اینکه بازار سرمایه بازاری مولد و امن برای سرمایه‌گذاران است، لذا داشتن سواد مالی لازم برای همه آحاد مردم به خصوص سرمایه‌گذاران از این بازار بسیار مهم تلقی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارتقای سواد مالی مردم در همه زمینه‌های اقتصادی به ویژه بازار سرمایه باید در راس امور و برنامه‌های دست‌اندرکاران اقتصاد کشور قرار گیرد، افزود: بحث بورس و دیگر حوزه‌های مالی یک بحث حاکمیتی است که کمیسیون‌های مختلف مجلس از جمله اقتصادی، برنامه و بودجه و همچنین کمیسیون اجتماعی وظیفه دارند در این حوزه‌ها ورود کرده و اطلاعات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

اسماعیلی عنوان کرد: بدون سواد تخصصی و یا مطالعات لازم و کارشناسی شده نمی‌توان اقدام به سرمایه‌گذاری کرد. به نظر می‌رسد با گسترش ابزار‌های مالی مختلف در بازار سرمایه و بهره‌گیری از روش‌های غیر مستقیم، سرمایه‌گذاران نسبت به سهام خرد و کلان خود در بازار اطمینان و امنیت لازم را داشته و نگاه کوتاه‌مدت خود را به بلندمدت تغییر دهند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مردم در صورت شناخت کامل از بازاری که مورد اعتماد نظام است (بورس)، به سمت بازار‌های غیرمولد حرکت نمی‌کنند، تصریح کرد: پولی که وارد بازار سرمایه می‌شود به سمت فعالیت‌های اقتصادی مولد حرکت می‌کند. در حقیقت مردم و سرمایه‌گذاران از عملکرد شرکت‌ها منتفع خواهند شد و این در حالی است که در بازار‌های دیگر اینگونه نیست.

رئیس کمیسیون اجتماعی در پایان گفت: در بورس محدودیتی برای ورود افراد ناآشنا با این بازار وجود ندارد. اما با همه این‌ها افرادی که قصد ورود و سرمایه‌گذاری به بازار سرمایه دارند باید از دانش مالی، تجربه، زمان و پذیرش ریسک برخوردار باشند و توصیه ما این است افرادی که زمان و دانش کافی ندارند سرمایه‌گذاری غیرمستقیم داشته باشند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده