تاریخ: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۱۹۵۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گفتگو با تحلیلگر بازار طلا و سکه:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ مهر ۱۴۰۲/ پرش سکه به کانال بالاتر

‌می‌متالز - امروز رشد هر دو فاکتور اثرگذار بر بازار طلا قیمت طلا و سکه را صعودی کرد. در روز جاری سکه‌های امامی، نیم و ربع سکه به کانال بالاتر راه یافتند. رشد قیمت طلا نیز قابل توجه بود.

به گزارش می‌متالز، امروز و با شروع سومین هفته مهر، قیمت طلا و سکه در تمام وزن‌ها و قطعات افزایشی شد. رشد قیمت روز جاری برخی قطعات سکه را به کانال بالاتر کشاند و سکه امامی با رشد ۷۶۹ هزار تومانی پرچمدار بیشترین افزایش قیمت در خانواده سکه‌ها شد.

گفتنی است قیمت انس جهانی طلا با رشد سه دلاری به قیمت ۱۸۳۲ دلار رسیده است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ مهر ۱۴۰۲/ پرش سکه به کانال بالاتر

در روز‌های پایانی هفته گذشته سیگنال خبر‌های سیاسی به بازار‌های مالی، به شکل پیوسته روند قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار داد. این اخبار که بیشتر در بخش‌های سیاسی و در خصوص تمدید برخی تحریم‌ها است، امروز مناطق مقاومتی قیمت، در بازار‌های مالی را شکست.

با این وجود تحلیلگران بازار‌های مالی همچنان تغییرات قیمتی روز‌های اخیرا را شروع روند صعودی نمی‌دانند و معتقدند بازار در مسیر سایدوی یا خنثی در حرکت است و همگرایی بالای بازار فلز زرد با دلار باعث شد قطعات سکه در روند صعودی قرار بگیرند.

ورود بانک مرکزی به بازار طلا ضروری است

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه گفت: «قیمت‌ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است و میزان کاهشی که تحلیلگران اقتصادی در روز‌های گذشته پیش‌بینی کردند، رخ داده است؛ بنابراین بیش از این نمی‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت و اکنون شرایط مطلوب است.»

وی با اشاره به ریزش قیمت طلا و سکه متاثراز کاهش قیمت انس جهانی طلا اظهار داشت: «بازار داخلی طلا با توجه به نبود تقاضا درماه‌های محرم، صفر و ماه رمضان، ثبت‌نام گسترده خودرو و همچنین اخبار سیاسی و اقتصادی، کاهشی بوده است. به نحوی که قیمت طلا و سکه به‌طور نسبی از ابتدای سال تاکنون حدود ۷ تا ۹ درصد افت داشته است.»

وی حباب سکه را همچنان بالا عنوان کرد و گفت: «حباب سکه در حال حاضر پنج میلیون تومان است و از ابتدای سال حدود ۸۰۰ هزار تومان کاهش داشته است. با این وجود باید شرایط کاهشی آن توسط بانک مرکزی و ورود این نهاد به بازار فراهم شود.»

سکه امامی پرچمدار رشد قیمت شد

امروز شنبه ۱۵ مهر قیمت سکه امامی با رشد ۷۶۹ هزار تومانی پرچمدار بیشترین افزایش قیمت در خانواده سکه‌ها بود. متعاقب این رشد، سکه امامی به کانال بالاتر راه یافت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان معامله شد. در لحظه نگارش این گزارش سکه بهار در با افزایش ۲۹۱ هزار تومانی به قیمت ۲۴ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان رسید. این قطعه در روز جاری تا ۴۰۰ هزار تومان نیز رشد داشت و با کانال ۲۵ میلیونی ورود کرد؛ اما در ادامه معاملات روند افزایشی سکه بهار کمی تعدیل شد.

امروز نیم سکه ۲۵۰ هزار تومان گران شد و به کانال ۱۵ میلیونی ورود کرد. این قطعه با قیمت ۱۵ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز رشد ۲۰۰ هزار تومانی داشت و با ورود به کانال ۱۰ میلیونی با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۴۳ هزار تومان معامله شد.

در روز جاری سکه گرمی تغییر کانال نداد و با رشد ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

کاهش حباب سکه بهار در روند صعودی بازار طلا

امروز قیمت طلا نیز افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۲۶۳ هزار تومانی با رقم ۹ میلیون و ۹۷۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۶۰ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۳۰۳ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۲۷۲ هزار تومان معامله شد.

در پانزدهمین روز مهر فقط حباب سکه بهار کاهشی شد و افت ۱۰۳ هزار تومانی داشت. امروز حباب سکه امامی ۳۳۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۴۱ هزار تومان و ربع سکه ۹۵ هزار تومان و سکه گرمی ۹۸ هزار تومان افزایش داشتند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده