تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۳۱۹۸۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ترخیص اولین ماشین معدنی از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی

‌می‌متالز - اولین ماشین معدنی از گمرک تخصصی ماشین آلات معدنی و راهسازی ماهیرود برای فعالیت‌های معدن نهبندان خراسان جنوبی ترخیص شد.

به گزارش می‌متالز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: اولین ماشین معدنی ازترخیص اولین ماشین معدنی از گمرک تخصصی ماهیرود خراسان جنوبی محل بخشنامه جامع معدنی مجوز واردات ماشین آلات وزارت صمت با قدمت ۱۰ سال ساخت برای تقویت و نوسازی ماشین آلات از گمرک ماهیرود ترخیص شد.

احمد آریافر افزود: این مجوز در قالب ماشین آلات نو با ۵ سال ساخت و ماشین آلات مستعمل با ۱۰ سال ساخت صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ فقره ثبت سفارش ماشین آلات معدنی در سامانه جامع تجارت ثبت شده است گفت: یک دستگاه لودر به ارزش حدود ۳۰۰ هزار یورو مربوط به مجتمع معدنی سنگ آسکای نهبندان وارد استان شد و پس از ترخیص قطعی از گمرک ماهیرود به این معدن انتقال یافت.

تمام مراحل ثبت سفارش، حمل ونقل و ترانزیت داخلی و ترخیص لودر در استان انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع معادن بیرجند نیز گفت: فعالان حوزه معدن خراسان جنوبی می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع تجارت، درخواست ورود ماشین آلات خود را ثبت کنند و با تایید اداره کل صمت استان و مجوز صادره نسبت به خرید ماشین آلات معدنی مورد نیاز اقدام و پس از خرید و حمل، فرآیند ترخیص کالا را در گمرکات استان انجام دهند.

علیرضا خامه زر با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به عنوان قطب معدنی کشور با وجود معادن فراوان و کانی‌های متنوع فلزی و غیر فلزی از ظرفیت‌های فراوانی برای استخراج، فرآوری و ایجاد ارزش افزوده برخوردارند افزود: باید صنایع تبدیلی و تکمیلی مواد معدنی در استان ایجاد شود تا اشتغال و همچنین ارزش افزوده فراهم شود و برای صادرات و ارزآوری از این نعمت خدادادی استفاده شود.

کوهگرد، مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی نیز گفت: هیچ گونه محدودیتی برای واردات ماشین‌های معدنی از گمرک نداریم و آماده ارائه خدمات لازم در خصوص واردات ماشین آلات معدنی پس از مجوز‌های لازم داریم.

روزانه ۵۰۰ دستگاه خودروی سنگین ایرانی و افغانستانی در رویه صادرات، ترانزیت و واردات و به طور میانگین ۵۰۰ نفر مسافر گمرک ماهیرود خراسان جنوبی تردد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خراسان جنوبی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده