تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۲۱۰۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید ۲ سامانه بهینه‌سازی نگهداری ماشین آلات معدنی توسط یک شرکت دانش بنیان اصفهانی

‌می‌متالز - شرکتی دانش‌بنیان در اصفهان دو سامانه تولید کرده که طول عمر ماشین آلات معدنی را به حداکثر و زیان تولید را در حوزه معدن به حداقل برساند.

به گزارش می‌متالز، ساسان حیدری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، تمرکز پژوهشگران این شرکت را بر بهینه‌سازی نگهداری ۲ ماشین معدنی شاول و دام تراک تمرکز دانست و گفت: متخصصان جوان این شرکت موفق به تولید دو محصول تخصصی برای پایش وضعیت دو ماشین بزرگ صنایع معدنی شامل ماشین شاول و دام تراک شدند که به کاربر و شرکت دارنده، کمک می‌کند وضعیت مناسبی برای دستگاه فراهم کنند تا طول عمر آن به حداکثر برسد.

وی افزود: ماشین شاول علاوه بر حجم و وزن بسیار زیاد، از قیمت‌های چندین میلیون دلاری برخوردار است و ظرفیت بارگیری بزرگترین ماشین‌های از این دست در ایران به حدود ۳۰ تا ۴۰ تن می‌رسد وبه همین دلیل خرابی آن می‌تواند هزینه‌های بسیار زیادی برای شرکت به دنبال داشته باشد.

حیدری گفت: سامانه دستاورد دانش‌بنیان‌های این شرکت با هشدار‌های مناسب خطا در استفاده از تجهیز را به مدیران و اپراتور‌های معدن اطلاع می‌دهد و بر اساس اطلاعات موجود هر ساعت توقف فعالیت معادن حدود ۸ تا ۹ هزار دلار بدون نفع تولید به همراه دارد که رقم بسیار بزرگی است.

وی افزود: به جز دستگاه شاول، تجهیز دیگری به نام دام تراک در معادن نیز استفاده می‌شود که مانند شاول هزینه خرید بالایی دارد و نگهداری آن بسیار مهم است و سامانه‌ای که برای این ماشین طراحی شده، داده‌های مربوط به عملکرد ماشین مانند دمای آب، فشار روغن هیدرولیک، مکان، سرعت متوسط و میانگین و... را سنجیده و سپس در بخش نرم افزاری با هدف پیشگیری از بروز مشکلات، مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: علاوه براین نیاز‌های تجهیز شناسایی و برای رفع آن‌ها به کاربر اطلاع داده می‌شود والبته این محصول هنوز در مرحله پایلوت بوده و به مرحله تولید صنعتی نرسیده است. مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت:با این حال برآورد‌ها نشان از قیمت ۵۰ درصدی این محصولات در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی دارد.

این شرکت دانش بنیان با ۲ سال فعالیت به دلیل اهمیت معادن و صنایع معدنی با اشتغالزایی بیش از ۱۰ نفر از جوانان متخصص، در حوزه طراحی ساخت، مونتاژ، نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی سامانه‌های پایش وضعیت یا مانیتورینگ ماشین آلات معدنی فعالیت و آموزش‌های مرتبط با این حوزه فعالیت می‌کند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده