تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۲۳۱۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

باید در همه زمینه‌ها از جمله ماشین آلات معدنی به صادرات فکر کنیم

‌می‌متالز - عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: توصیه ما برای واردات ماشین آلات و تجهیزات معدنی، واردات مدیریت شده و تحت نظر دولت است؛ به‌گونه‌ای که بخش تولید در داخل آسیب نبیند. واردات باید به نحوی باشد که بخشی از نیازمند‌های ما در حوزه تجهیزات معدنی توسط شرکت‌های داخلی و الباقی از خارج از کشور تامین شود.

به گزارش می‌متالز، عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اکنون نهضت ساخت تجهیزات معدنی در کشور شکل گرفته است. هرچند این صنایع در ابتدای مسیر هستند، اما موفق شدند به نتایج خوبی برسند. باید به سمت قله حرکت کنیم و مشکلات را پشت سر بگذاریم تا هم بتوانیم نیاز کشور را تامین کنیم و هم با توجه به جایگاه و موقعیت کشور صادرات داشته باشیم. نه تنها در حوزه ساخت تجهیزات معدنی بلکه باید در تمامی حوزه‌ها به صادرات فکر کنیم.

وی درباره تسهیلگری ساختار‌های قانونی برای واردات ماشین آلات افزود: نسبت به آزادسازی قانون واردات ماشین آلات معدنی اقدام کردیم، اما توصیه ما واردات مدیریت شده و تحت نظر دولت است؛ به‌گونه‌ای که بخش تولید در داخل آسیب نبیند. در مجموع واردات باید به نحوی باشد که بخشی از نیازمند‌های ما در حوزه تجهیزات معدنی توسط شرکت‌های داخلی و الباقی از خارج از کشور تامین شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره مشکلات ارزی این حوزه تصریح کرد: اکنون با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و بانک مرکزی در صدد کنترل تورم، مدیریت ارز، واردات، صادرات و... است. مشکلات ارزی از مسائل موقت در کشور است، اما از این فضا عبور خواهیم کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده