تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۹
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۱۹۸۷۴
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل فرابورس:

مداخله دولت برق را قطع کرد

‌می‌متالز - مدیرعامل فرابورس با تاکید براینکه مداخله دولت در قیمت گذاری باعث آسیب صنایع شده است، گفت: اگر قیمت گذاری صنعت نیروگاهی به درستی اتفاق می‌افتاد و دولت در این زمینه مداخله نمی‌کرد، ما شاهد قطعی برق صنایع در مقطعی از سال نبودیم.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی شیرازی با بیان اینکه تابلو شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا بازار جدیدی است که در حال ایجاد است، گفت:این بازار مخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌هاست که حداکثر تا آخر پاییز این بازار افتتاح می‌شود و هیات پذیرش متفاوتی از بازار‌های متعارف دارد و از ابتدای سال نیز سه شرکت دانش بنیان عرضه اولیه شد که تامین مالی خوبی داشتند.

وی در ادامه به موضوع سکو‌ها در فرابورس پرداخت و افزود: در فرابورس حدود ۲۰ سکو مجوز فعالیت گرفته‌اند و حدود ۸۰ طرح در سکو‌ها تامین مالی شده‌اند که ارزش تامین مالی این طرح‌ها ۵ برابر ارزش در مدت مشابه سال گذشته بوده است.

مدیر عامل فرابورس ادامه داد: در فرابورس هر سکویی که واجد شرایط باشد به آن مجوز اعطا خواهد شد و تعداد بسیاری از آن‌ها مجوز گرفته‌اند. هم‌اکنون راهبرد اصلی توسعه و تعمیق این سکو‌ها در جریان قرار دارد.

شیرازی به معایب مداخله قیمتی در بازار اشاره کرد و گفت: قیمت‌گذاری دستوری مورد پسند هیچ اقتصاددانی نیست و لازمه از بین رفتن رانت، تخصیص بهینه منابع و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران نبود قیمت‌گذاری دستوری است.

وی با بیان اینکه رمز رشد اقتصادی بازار اولیه است، اظهارداشت:در صورتی که قیمت‌گذاری به درستی صورت نگیرد و سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاری در بازار بخصوص بازار اولیه برآورد مناسبی نداشته باشد به این حوزه ورود نخواهد کرد.

مدیرعامل فرابورس به تجربه قطعی برق صنایع اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده است در صنعت نیروگاهی مداخله قیمتی توسط دولت خسارت عظیمی به این صنعت وارد کرده است و اگر قیمت گذاری در این صنعت به درستی و براساس پارامتر‌های کارشناسی اتفاق می‌افتاد و دولت در این زمینه مداخله نمی‌کرد، ما شاهد قطعی برق صنایع در مقطعی از سال نبودیم.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده