تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۳۱۹۹۰۹
سرویس خبر : صنایع کوچک
در مجمع عمومی عادی سالیانه صورت گرفت:

صورت‌های مالی و عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تائید شد/ تاکید وزیر صمت بر احیای واحد‌های تولیدی راکد و تکمیل طرح‌های نیمه تمام

‌می‌متالز - جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، به منظور بررسی صورت‌های مالی و عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱ با حضور وزیر صمت برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به‌صورت‌های مالی و عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۱ به‌ریاست «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز دوشنبه در ساختمان ستاد وزارت صمت برگزار شد.

در این نشست، «علی نبوی» نماینده وزیر صمت در امور مجامع، «فرشاد مقیمی» سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اعضای هیات مدیره، معاونان، مدیران و مشاوران این سازمان برگزار شد، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو و جهاد کشاورزی به‌عنوان صاحبان سهام این سازمان حضور داشتند.

«عباس علی‌آبادی» وزیر صمت در این جلسه تعیین تکلیف واحد‌های راکد را از اولویت‌های مهم وزارتخانه دانست و گفت: این موضوع مورد تاکید رئیس جمهور و دولت سیزدهم بوده و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این زمینه اقدامات خوبی داشته است و باید برنامه‌ها و اقدامات بیشتری نیز در ادامه در این حوزه داشته باشد.

وی، تامین مالی واحد‌های تولیدی را از دیگر ضروریات دانست و ضمن تاکید بر هم‌افزایی دستگاه‌های ذیربط در این حوزه، تصریح کرد: احیای واحد‌های تولیدی راکد و تکمیل طرح‌های نیمه تمام دو وظیفه و اولویت مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

وزیر صمت همچنین بر ضرورت تامین برق صنایع برای تابستان سال بعد تاکید و از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خواست تا به‌دنبال مدل‌های اجرایی و روش‌های نوین تامین برق پایدار باشد.

وی مدیریت قبلی و کنونی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را هوشمند و خوب توصیف کرد و افزود: توسعه صنایع و شهرک‌سازی باید بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای و آمایش سرزمینی باشد. ضمن اینکه خوشه‌سازی و توسعه خوشه‌ای در مناطق دارای مزیت و ظرفیت بسیار حایز اهمیت است.

علی‌آبادی، با تاکید بر ضرورت پشتیبانی حقوقی، آموزشی، تامین مالی، HSE و... ادامه داد: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و سوق دادن شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت خلق ارزش افزوده و خلق ثروت باید با جدیت و اهتمام بیشتری دنبال شود.

وی، با تاکید بر اهمیت و جایگاه شرکت‌های بزرگ، تاکید کرد: باید ارتباط میان شرکت‌های بزرگ با بنگاه‌های کوچک و متوسط و شرکت‌های دانش‌بنیان، فن‌آور و نوآور ایجاد شود. همچنین ایجاد انگیزه برای ارتقای بهره‌وری و افزایش ارزش افزوده در مسیر خلق ثروت بسیار مهم است.

در این نشست، همچنین «فرشاد مقیمی» سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ و برنامه‌های سال ۱۴۰۲ این سازمان در شاخص‌های عملکردی، اعتبارات و بودجه، اقدامات نرم‌افزاری و حمایتی، توسعه صنایع کوچک، تکمیل زیرساخت‌ها و ... پرداخت و به پرسش‌های سهامداران پاسخ داد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم جلسات مستمر و منظم در بازه‌های زمانی مشخص سه ماهه با اعضای محترم مجمع سازمان داشته باشیم تا با ارائه و پیگیری پیشنهادات خود و دریافت راهکار‌ها و رهنمود‌های لازم، گام‌های استوار، اثرگذار و محکمی در آینده برداریم.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین هم افزایی دستگاه‌های عضو مجمع را در ارتقای عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: عملکرد‌ها در چارچوب سیاست‌های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره تحولی دولت سیزدهم بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهبود و ارتقای شاخص‌های عملکردی انجام شده است و با هم‌افزایی و همکاری اعضای مجمع، برنامه‌ها را با قدرت بیشتری جلو خواهیم برد.

مقیمی به موضوع احیای واحد‌های راکد تولیدی اشاره کرد و گفت: برای احیای ۱۷۰۰ واحد راکد درون شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال ۱۴۰۲ هدفگذاری شده است که از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته و اقدامات لازم برای احیای ۶۲۷ واحد راکد دیگر نیز در حال انجام است.

وی، همچنین اضافه کرد: ۴۹ هزار طرح صنعتی در حال ساخت و ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داریم که ۹ هزار طرح در مرحله نصب سوله به بعد هستند و ۴ هزار طرح نیز در مرحله نصب ماشین‌آلات هستند که با بهره‌برداری از آنها، زمینه اشتغال‌زایی بیشتری در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم خواهد شد.

در ادامه این نشست موارد مطرح شده، با تأیید و رأی اعتماد سهامداران به تصویب رسید.

همچنین سازمان حسابرسی نیز در بخش دیگر این نشست، به ارائه گزارش صورت‌های مالی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال گذشته پرداخت که عملکرد مالی و جریان‌های نقدی آن از تمام جنبه‌های بااهمیت و طبق استاندارد‌های حسابداری، «مطلوب» و مورد تأیید قرار گرفت.

در پایان با تصویب مجمع عمومی، حسابرس مستقل، بازرس قانونی و روزنامه رسمی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تعیین شدند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۵۸ شهرک و ناحیه صنعتی، ۱۰۳ هزار و ۵۰ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۵۰ هزار و ۸۴۲ واحد صنعتی و پنج هزار و ۶۴۶ واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم یک میلیون و ۱۵ هزار و ۸۷۰ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده