تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۱۹۹۸۵
سرویس خبر : انرژی

پیش بینی چینی‌ها در مورد آینده بازار نفت ایران

‌می‌متالز - پالایشگاه‌های نفت چین مطمئن هستند که صادرات نفت ایران ادامه پیدا خواهد کرد و تحت تاثیر تحولات اخیر خاورمیانه قرار نمی‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، پالایشگاه‌های نفت خصوصی چین، خریداران مشتاق نفت ایران در این اواخر بوده‌اند. با این حال، این نگرانی مطرح شده که احتمال گسترش درگیری نیرو‌های رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین، ممکن است بر عرضه نفت کشور‌های تولیدکننده منطقه تاثیر بگذارد و حتی کاخ سفید، به این بهانه، رویکرد سخت‌گیرانه‌تری در قبال تحریم‌ها در پیش بگیرد.

فعلا، پالایشگاه‌های نفت و بازرگانان چین که در خرید نفت ایران مشارکت دارند، انتظار ندارند عرضه نفت ایران مختل شود. این منابع به بلومبرگ گفتند: با وجود این که واشنگتن برای اقدام تحت فشار قرار دارد، اما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، حواس دولت بایدن به فشار‌های تورمی بوده و به دنبال اجتناب از افزایش قیمت نفت است.

به گزارش ایسنا، در گذشته، تحریم‌ها در ممانعت از واردات نفت ایران به چین، موثر نبوده‌اند. امسال هم واردات نفت چین از ایران، افزایش پیدا کرده است. طبق آمار شرکت کپلر، خرید نفت ایران توسط پالایشگاه‌های نفت چینی در اوت، به ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسید.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده