تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۲۰۰۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نادری‌‍‌منش در حاشیه امضای تفاهم‌نامه میان صحا و اتاق بازرگانی ایران و عمان؛

هدف اصلی‌مان حمایت از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی‌ها است/ زمینه‌های فن‌آورانه خوبی برای صادرات داریم

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به اینکه در دنیا رقابت بین دولت‌ها، به رقابت بین بنگاه‌ها تبدیل شده، گفت: هدف اصلی‌مان در صندوق، حمایت از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی‌ها بوده است.

به گزارش می‌متالز، تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته «صحا» صبح امروز (سه‌شنبه) در محل سالن جلسات صندوق امضا شد.

در این مراسم، اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و مدیران و کارشناسان صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته «صحا» حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

«محسن نادری‌منش» رئیس صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در ابتدای این مراسم گفت: امیدوارم به یاری خدا این نوع همکاری‌ها، تفاهم‌نامه‌ها و فعالیت‌های مشترک ختم به توسعه صنعتی در کشور شود.

وی با بیان اینکه همکاری با اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان موجب ایجاد مسیر‌های جدید برای رشد و توسعه بنگاه‌های حوزه صنعتی و معدنی کشور می‌شود، افزود: می‌توانیم از تجربیات این اتاق در کمک به صندوق و شرکت‌های زیرمجموعه به‌خصوص تأمین مالی بنگاه‌ها و صادرات استفاده کنیم.

رئیس صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به اینکه در کشور‌ها رقابت بین دولت‌ها به رقابت بین بنگاه‌ها تبدیل شده، یادآور شد: هدف اصلی‌مان در صندوق، حمایت از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی‌ها است و انواع و اقسام تسهیلات و ضمانت‌نامه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

نادری‌منش همچنین گفت: امیدواریم با همکاری اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان زمینه‌هایی را برای صادارات محصولات صنابع پیشرفته فراهم کنیم، ضمن آنکه ما در کشور فن‌آوری ارزان داریم که به واسطه آن می‌توانیم درآمدزایی و صادرات داشته باشیم.

همچنین «جمال رازقی جهرمی» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان هم در این نشست به روابط دوستانه ایران و عمان در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: حجم روابط تجاری ما با کشور عمان در سال گذشته با رشد ۴۲ درصدی به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش مبادلات تجاری با کشور عمان به همکاری و همیاری صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته «صحا» نیاز داریم، افزود: امیدواریم با همکاری دولت و بخش خصوصی بتوانیم روابط تجاری با کشور عمان را افزایش داده و زمینه را برای توسعه فعالیت‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان فراهم کنیم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان همچنین گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان می‌توانیم زمینه همکاری‌های اقتصادی متنوع را در کشور عمان در جهت رشد و توسعه کشور به‌خصوص در بخش صنعتی و تجاری فراهم کند.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته «صحا» به امضای «محسن نادری‌منش» و «جمال رازقی جهرمی» رسید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده