تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۷
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۲۰۱۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مجلس:

نعمت معادن در بافق، موجب برخی غفلت‌ها شده است

‌می‌متالز - نماینده مردم بافق یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: معادن غنی در این شهرستان وجود دارد، اما با این حال، نعمت معادن باعث برخی غفلت‌ها و فراموشی‌ها شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا صباغیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح‌های سنگ آهن مرکزی بافق با حضور وزیر تعاون به مشکلات متعدد شهرستان بافق اشاره کرد و گفت: خشکسالی و آسیب‌های معدنکاری در این شهرستان، کشاورزی و سلامت مردم بافق را تحت تاثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: این شهرستان دارای مناطق محروم زیادی است که امیدواریم معادن به محرومیت ‎زدایی این مناطق کمک کنند.

وی در همین رابطه به ضعف راه‌های دسترسی در شهرستان و نیز بلاتکلیفی بیمارستان بافق و فرسودگی مدارس شهرستان نیز اشاره کرد و در مورد نگرانی مربوط به خوراک سنگ آهن مرکزی افزود: امیدواریم ۲ درصد عوارض معادن که در جهت محرومیت زدایی باید هزینه شود، دستخوش تغییر نشود.

«مجتبی حمیدیان» مدیر عامل سنگ آهن مرکزی بافق هم با اشاره به اهتمام جدی به سنگ آهن مرکزی در دولت سیزدهم، گفت: ۴۰ طرح در این راستا طی دو سال گذشته تعریف و جوانه‌های امید و توسعه کاشته شده که امروز اولین جوانه‌های آن با سرمایه گذاری یک‌هزار میلیارد تومان و اشتغال بالغ بر ۳۰۰ نفر با حضور وزیر افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال شش معدن جدید به این مجموعه اضافه و به ذخائر معدنی آن ۲۵۰ میلیون تن افزوده شد و در حوزه پرعیارسازی نیز ظرفیت را بیش از ۱۰ برابر افزایش دادیم و رکورد‌های مختلف تولید را نیز طی این مدت به ثبت رساندیم.

وی با بیان این که طرح آهن اسفنجی ۱.۷ میلیون تنی و فولاد ۱۵۰ هزار تنی را در حال اجرا و برنامه‌ریزی داریم، گفت: سال گذشته پست برق این مجموعه احیا شد و امسال نیروگاه ۲۵ مگاواتی شرکت افتتاح شد و ایجاد نیروگاه مشابه دیگری را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: امسال برای سرمایه‌گذاری‎های شرکت پنج هزار میلیارد تومان تامین مالی صورت گرفته و تلاش داریم این قطار پیشرفت را با سرعت خوبی به پیش ببریم.

در این مراسم آنومالی‌های ساغند و ناریگان نیز به صورت وبینار با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

عناوین برگزیده