تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۹
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۲۰۳۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛

سهم ۱.۳ درصدی معاملات الگوریتمی از ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم

‌می‌متالز - «امیرمهدی صبایی»، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به ارائه پاره‌ای از توضیحات درخصوص جزییات معاملات الگوریتمی در بازار پرداخت و خاطرنشان کرد: نتایج بررسی انجام شده معاملات در بازه زمانی ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ۱۴۰۲ نشان از آن دارد که حدود ۱.۳۵% از ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم، شامل معاملات الگوریتمی بوده است.

به گزارش می‌متالز، امیرمهدی صبایی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به ارائه پاره‌ای از توضیحات درخصوص جزییات معاملات الگوریتمی در بازار پرداخت و خاطرنشان کرد: نتایج بررسی انجام شده معاملات در بازه زمانی ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ۱۴۰۲ نشان از آن دارد که حدود ۱.۳۵% از ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم، شامل معاملات الگوریتمی بوده است.

وی اعلام کرد که در این میان، بیشترین بخش از معاملات انجام شده در این حوزه مربوط به بازارگردانان الگوریتمی و سایر حقوقی‌های الگوریتمی می‌شود.

صبایی همچنین در ادامه بیان کرد: ارزش معاملات دارای برچسب الگوریتمی در بخش معاملات خرد اوراق بدهی و صندوق‌های etf درآمد ثابت رقمی حدود ۰.۴۶% از کل ارزش معاملات بوده است.

به گفته مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص هشدار‌های نظارتی طراحی شده در بخش معاملات الگوریتمی تا کنون ۶ هشدار نظارتی در سامانه نظارتی طراحی شده است.

وی به نتیجه اقدامات نظارتی از این هشدار‌ها تاکید و اعلام کرد: حاصل اقدامات نظارتی از این هشدارها، ارسال تعداد ۶۸۶ تذکر سیستمی، تهیه ۶ گزارش تخلف در حوزه معاملات الگوریتمی و نیز محدود کردن دسترسی برخط بیش از ۴۵۰ کد کارگزار اقدامات نظارتی از این هشدار‌ها بوده است.

سهم ۱.۳ درصدی معاملات الگوریتمی از ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده