تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۲۰۳۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در هفته گذشته به ثبت رسید

معامله ۸۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

‌می‌متالز - بررسی معاملات هفتگی بازار قرارداد‌های آتی در بورس کالای ایران نشان می‌دهد ۸۸ هزار و ۳۵۳ قرارداد به ارزش ۹۰۷ میلیارد تومان در هفته سوم مهر منعقد شد که نسبت به دو هفته قبل با افزایش ۸۰ درصدی در حجم و ۱۰۲ درصدی در ارزش همراه شد. قرارداد آتی زعفران به لحاظ حجم و قرارداد آتی صندوق طلا از نظر ارزش معاملات رتبه نخست بازار قرارداد‌های آتی را به دست آوردند.

به گزارش می‌متالز، ۸۸ هزار و ۳۵۳ قرارداد آتی به ارزش ۹۰۷ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۲۱ مهر منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قرارداد‌های آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به زعفران با ۵۶ هزار و ۲۲۳ قرارداد به ارزش ۳۶۳ میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان برای ۳ موعد تحویلی آبان و اسفند ۱۴۰۲ و اردیهبشت ۱۴۰۳ بود.

در این مدت همچنین ۱۹ هزار و ۲۸۱ قرارداد صندوق طلا به ارزش ۴۹۵ میلیارد و ۲۵۴ تومان منعقد شد. این تعداد قرارداد در ۶ موعد تحویلی مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین، خرداد و مرداد ۱۴۰۳ در هفته منتهی به ۲۱ مهر منعقد شد.

شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۱۱ هزار و ۸۴۱ قرارداد به ارزش ۱۱ میلیارد و ۸۴۱ میلیون تومان در ۵ موعد تحویل ۲۹ مهر، ۳۰ آبان، ۲۸ آذر و ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ و ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ بود.

نقره هم با انعقاد ۹۶۰ قرارداد به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی مهر، آذر و اسفند ۱۴۰۲ روبه رو بود.

پسته بادامی نیز به عنوان دارایی جدید این بازار با معامله ۴۸ قرارداد شاهد ثبت ارزش ۲۱۳ میلیون تومانی برای دو موعد تحویل آذر و بهمن ۱۴۰۲ بود.

زعفران با سهم ۶۴ درصدی در حجم و ۴۰ درصدی از ارزش کل معاملات قرارداد‌های آتی از نظر حجم در جایگاه اول و از نظر ارزش در جایگاه دوم ایستاد.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۲۲ درصد و از ارزش ۴۰ درصد بود؛ به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم در جایگاه دوم و از نظر ارزش جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

شمش طلا هم سهم ۱۳ درصدی در حجم و ۵ درصدی در ارزش معاملات داشت.

معامله ۸۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

معامله ۸۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

معامله ۸۸ هزار قرارداد آتی در بورس کالا

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده