تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۲۰۳۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارنامه اوراق مبتنی بر کالا در هفته سوم مهر

۹.۷ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

‌می‌متالز - بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته منتهی به ۲۱ مهر میزبان معامله ۹ میلیون و ۶۶۶ ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش یک هزار و ۱۹ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته دوم مهر با افزایش ۶۷ درصدی در حجم و ۳۴۲ درصدی در ارزش همراه بود. از نکات قابل توجه معاملات گواهی سپرده در هفته گذشته افزایش چشمگیر حجم و ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا بود؛ به گونه‌ای که رشد حجمی معاملات این دارایی ۸۹۰ درصد و ارزش آن ۹۶۷ درصد گزارش شد.

به گزارش می‌متالز، ۹ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۵۷ ورق بهادار مبتنی بر کالا به ارزش یک هزار و ۱۹ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته معامله شد. رشد ۶۷ درصدی حجم و ۳۴۲ درصدی ارزش کل معاملات از نکات بارز معاملات بازار گواهی سپرده کالایی بود که به لطف معاملات گواهی سپرده سکه طلا و شمش طلا رقم خورده است.

در هفته سوم مهر ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۳۰۰ گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش ۵۱۳ میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان منعقد شد.

در جریان معاملات هفته گذشته، یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۳۹۴ اوراق گواهی سپرده شمش طلا در حالی منعقد شد که این دارایی پایه ارزش ۴۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را ثبت کرد که درمقایسه با دو هفته قبل رشد ۸۹۰ درصدی در حجم و ۹۶۷ درصدی در ارزش را شاهد بود.

سیمان با ثبت معامله ۵ میلیون و ۶۰۱ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را به ثبت رساند و ارزش معاملات این دارایی ۶.۴ میلیارد تومان شد.

ارزش معاملات ۶۲۱ هزار و ۳۵۹ گواهی سپرده زعفران ۳۰.۵ میلیارد تومان بود و ارزش معاملات ۳۶۱ هزار و ۱۷۱ گواهی سپرده شیشه نیز ۴۴.۶ میلیارد تومان شد.

پسته بادامی به عنوان دارایی تازه این بازار نیز با ثبت ۴ هزار و ۵۳۳ گواهی به ارزش یک میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان حجم قابل توجهی را به ثبت رساند.

۹.۷ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده