تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۳۲۰۷۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نایب رییس هیات مدیره سابق بر استفاده از ظرفیت بالای صادرات تاکید کرد

گهرزمین به‌دنبال سهمگیری از بازار‌های جهانی فولاد

‌می‌متالز - نایب رییس هیات مدیره سابق شرکت سنگ آهن گهرزمین با تاکید بر اینکه تولید باید به سوی تکمیل زنجیره گام بردارد گفت: خام فروشی بدترین روش و سیاست در رونق تولید است.

به گزارش می‌متالزف سیدمحسن میرمحمدی در پاسخ به اینکه تکمیل زنجیره تولید در اولویت تمامی معادن قرار گرفته، سنگ آهن گهرزمین چه مقدار به سمت تکمیل زنجیره تولید گام برمی دارد گفت: با توجه به نامگذاری سال‌های اخیر با محوریت تولید، لازم است از تمامی ظرفیت‌های تولید به نحو احسن استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه هرچقدر زنجیره تولید تکمیل‌تر شود، رونق اقتصادی بهتری را شاهد خواهیم بود گفت: برای تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خام فروشی، به سرمایه گذاری نیاز داریم و، چون سرمایه گذاری در زمینه سنگ آهن و فولادسازی عدد بالایی را شامل می‌شود، باید شرکت‌های مادر نسبت به تکمیل زنجیره تولید گام بردارند.

نایب رییس هیات مدیره سابق شرکت سنگ آهن گهرزمین با تاکید بر اینکه نگاه شرکت در بحث توجیه طرح‌های اقتصادی رفتن به سمت توسعه است گفت: توسعه به ویژه تکمیل زنجیره تولید با جدیت دردستور کار شرکت قرار دارد و این سیاست گذاری همچون سال‌های گذشته با موافقت سهامداران رو به رو می‌شود.

وی با اعلام اینکه دو واحد یک و ۷ میلیون تنی آهن اسفنجی در منطقه بردسیر فعال شده گفت: مطالعات این دو مجموعه انجام شده، تجهیز کارگاه صورت گرفته، اسکلت فلزی انجام شده و سفارش قطعات خارجی نیز انجام شده است.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه این واحد‌ها تا دو سال آینده وارد فاز اجرایی می‌شود گفت: در سنوات پیش رو بحث فولادسازی را استارت خواهیم زد.

وی با تاکید بر اینکه معادن سنگ اهن به سوی احداث فولادسازی رفته اند گفت: فولادسازی ادامه سنگ آهن است و بهترین روش این است که معادن سنگ آهن نسبت به احداث فولادسازی اقدام کنند، زیرا هم چالش‌های معدن را می‌شناسند و هم از سرمایه لازم برای احداث فولادسازی برخوردار هستند.

نایب رییس هیات مدیره شرکت سابق سنگ آهن گهرزمین در پاسخ به اینکه فولادسازی‌ها نسبت به عملکرد معادن سنگ آهن در خصوص احداث فولادسازی انتقاد دارند و تاکید دارند که باید فولادسازی از معدن جدا باشد گفت: این توقع خوبی نیست. نمی‌توان از معادن سنگ آهن انتظار داشت در یک مقطع درجا بزنند و رشد نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان از احداث فولادسازی بدست معادن انتقاد کرد گفت: هر مجموعه‌ای بدنبال توسعه و ایجاد ارزش افزوده بیشتر است و، چون فولادسازی با معدن سنگ آهن گره خورده، معادن سنگ آهن باید به سوی احداث فولادسازی بروند.

میرمحمدی با اشاره به بازار مناسب فولاد در جهان گفت: اکنون در بین ده کشور تولیدکننده و صادرکننده فولاد هستیم و همچنان استقبال برای خرید فولاد بالاست، به همین دلیل به جای محدود کردن، باید به فکر توسعه باشیم.

منبع: تیتر ۲۰

عناوین برگزیده