تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۱
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۲۰۷۸۰

بازگشت ۴ فروند هواپیما به چرخه حمل‌ونقل هوایی کشور

‌می‌متالز - با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت هوانوردی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با استفاده از توان متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان ۴ هواپیما به چرخه حمل‌ونقل هوایی بازگشت.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون علی‌رغم وجود تحریم‌های ظالمانه، اقدامات متعددی در حوزه هوایی صورت گرفته است که می‌توان به تکمیل و بهره برداری بیش از ۴۹ هزار متر مربع ترمینال و اپرون فرودگاهی، تعمیر ۳۱ دستگاه موتور هواپیما و بازگشت ۳ فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A۳۱۹ به چرخه عملیاتی اشاره کرد.

طی دو سال اخیر تکمیل و بهره برداری توسعه ترمینال و اپرون فرودگاهی به میزان بیش از ۴۹ هزار متر مربع انجام شد.

بهره برداری از ترمینال و ساختمان جنبی فرودگاه گناباد مجموعا به مساحت ۲ هزار و ۵۰ متر مربع، توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند به مساحت ۴ هزار و ۱۳۵ متر مربع، تکمیل ترمینال جدید فرودگاه سمنان به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع، ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام به مساحت ۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع، توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد به میزان ۱۳ هزار متر مربع و توسعه اپرون فرودگاه بندر عباس به مساحت ۲۲ هزار متر مربع صورت گرفت.

همچنین با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان و به‌کارگیری توان متخصصان ایرانی، ۳۱ دستگاه موتور هواپیما تعمیر شد و ۳ فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای A۳۱۹ به چرخه عملیاتی بازگشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده