تاریخ: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۲۱۱۹۵
سرویس خبر : انرژی

دنیا به ۷ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از کمبود گاز نیاز دارد

‌می‌متالز - موسسه انرژی ایکانامیکس ژاپن اعلام کرد دنیا به ۷ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری برای ساخت پایگاه‌های جدید صادرات گاز طبیعی مایع، به‌سازی تاسیسات موجود و توسعه میادین گازی نیاز دارد تا از عرضه کافی گاز تا ۲۰۵۰ مطمئن شود.

به گزارش می‌متالز، موسسه انرژی ایکانامیکس ژاپن اعلام کرد دنیا به ۷ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد تا از عرضه کافی گاز در بحبوحه تمایل کشور‌ها به منابع پاک‌تر انرژی تا ۲۰۵۰ مطمئن شود.

طبق گزارش این موسسه، این سرمایه‌گذاری برای ساخت پایگاه‌های جدید صادرات گاز طبیعی مایع، به‌سازی تاسیسات موجود و توسعه میادین گازی لازم است.

این سناریو بر فرض کاهش ۵۶ درصدی تولید گاز‌های گلخانه‌ای تا ۲۰۵۰ استوار است، چون کشور‌های در حال توسعه نمی‌توانند تا اواسط قرن بک تولید صفر کربن برسند. اگر تولید آلاینده‌ها در همین سطح فعلی باقی بماند، حدود ۱۰ تریلیون دلار برای حفظ عرضه کافی گاز تا اواسط قرن حاضر لازم است.

اتحادیه بین المللی گاز در گزارشی اعلام کرد پیش بینی‌های متنوع در مورد مصرف گاز و پیشنهاد‌های بلند پروازانه برای تولید صفر کربن مانع برنامه‌ریزی برای آینده شده است.

آژانس بین المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند تقاضا برای گاز در دهه حاضر به اوج رسیده و احتیاجی به پروژه‌های جدید نباشد. شرکت‌های بزرگ تولید کننده مثل شورون و شل عقیده دارند گاز نقش بلند مدتی در انتقال انرژی بازی می‌کند مخصوصاً در شرایطی که کشور‌ها سوخت‌های کثیفی مانند زغال سنگ را کنار می‌گذارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده