تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۳۲۱۶۶۵
سرویس خبر : انرژی

هشدار بلومبرگ درباره تشدید بحران جهانی کمبود گاز

‌می‌متالز - شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی تأکید کرد که صنعت جهانی برای اطمینان از عرضه کافی گاز طبیعی و جلوگیری از بحران تا سال ۲۰۵۰ تقریباً به ۱۰ تریلیون دلار سرمایه گذاری در این بخش نیاز دارد.

به گزارش می‌متالز، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از مؤسسه اقتصاد انرژی ژاپن (IEEJ) گزارش داد که صنعت جهانی برای اطمینان از عرضه کافی گاز طبیعی و جلوگیری از بحران تا سال ۲۰۵۰ تقریباً به ۱۰ تریلیون دلار سرمایه گذاری در این بخش نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، این بودجه برای ساخت تاسیسات جدید گاز طبیعی مایع (LNG) و توسعه نیروگاه‌های موجود و توسعه ذخایر جدید گاز با وجود حرکت گسترده کشور‌ها از زغال سنگ و حرکت به سمت منابع انرژی پاک مورد نیاز خواهد بود.

این اندیشکده ژاپنی همچنین کاهش ۵۶ درصدی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را تا اواسط قرن جاری میلادی پیش‌بینی کرده است.

مؤسسه IEEJ با این حال، تأکید کرد که اگر میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در سطح فعلی باقی بماند، جهان برای جلوگیری از کمبود گاز طبیعی تا سال ۲۰۵۰ تقریباً به ۱۰ تریلیون دلار نیاز دارد.

اتحادیه بین‌المللی گاز (IGU) هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که چشم‌انداز‌های متفاوت در مورد تقاضای گاز در سال‌های آینده برنامه‌ریزی را با مشکل مواجه می‌کند و شرکت‌ها را نسبت به سرمایه‌گذاری در عرضه‌های جدید نامطمئن می‌سازد.

این اتحادیه اعلام کرد: عدم قطعیت درباره تقاضای بی سابقه و کمبود سرمایه گذاری در (تولید) گاز طبیعی، گاز‌های کم کربن و تجدیدپذیر، این تغییر (رویکرد) انرژی را به خطر می‌اندازد و مقرون به صرفه بودن، امنیت و پایداری انرژی را تضعیف می‌کند.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) نیز پیش از این در اوایل ماه جاری میلادی هشدار داده بود که بازار‌های جهانی گاز وارد دوره "جدید و نامطمئن‌تری" شده‌اند که احتمالاً با رشد آهسته‌تر و نوسانات بالاتر مشخص می‌شود و می‌تواند به اوج گرفتن تقاضای جهانی تا پایان دهه جاری منجر شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده