تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۲۱۵۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرتفوی تاصیکو طلایی شد

می متالز - گامی تاریخی در صنعت فلزات رنگی ایران؛ شرکت‌ پروژه استحصال طلای تفتان به بازار سرمایه ملحق شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، امیر حسین نادری در ویدئویی با سهامداران تاصیکو از پذیرش شرکت پروژه استحصال طلای تفتان در فرابورس چنین سخن گفت: وعده‌ای که به سهامداران تاصیکو در مجمع عمومی تاصیکو داده‌ایم محقق شد و شرکت پروژه استحصال طلای تفتان به بازار سرمایه ملحق شد که تا یک ماه آینده وارد مدار تولید می‌شود و سالیانه ۵۰۰ کیلوگرم طلا تولید خواهد کرد.

وی افزود: خوراک این مجموعه از معدن طلای مادوفتی با ۱۰۰ میلیون تن ذخیره با عیار متوسط ppm ۲ تامین می‌شود و پس از راه اندازی کارخانه، فاز توسعه‌ی افزایش تولید از ۵۰۰ کیلوگرم به ۱۰۰۰ کیلوگرم و پس از آن پروژه کلان تولید ۵۰۰۰ کیلوگرم را دنبال خواهیم کرد.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین با اشاره به میزان نیاز کشور به طلا تشریح کرد: در حال حاضر نیاز کشور به فلز طلا ۱۰۰ تن و میزان کل تولید طلا در کشور نزدیک به ۸ الی ۹ تن می‌باشد که تولید طلای کارخانه طلای تفتان افزایش قابل توجهی را در میزان تولید طلای کشور خواهد داشت.

نایب رئیس هیات مدیره تاصیکو گفت: طلای استحصال شده در این کارخانه از طریق بورس کالا عرضه خواهد شد. وی راه‌اندازی و تجهیز کارخانه طلای تفتان در کمتر از ۱۸ ماه را رکورد قابل قبولی در حوزه راه‌انداری کارخانجات صنعتی در شرق کشور دانست.

قابل توجه است شرکت پروژه استحصال طلای تفتان دومین شرکت سهام پروژه عرضه شده در بورس کالا در ایران می‌باشد که با همت و پیگیری مجموعه صدر تامین و پارس تامین (کارگران، کارکنان و مدیران) به ثمر نشست و امیدواریم هم، چون سودآوری کم‌نظیر تاصیکو در سال مالی گذشته، در پروژه طلای تفتان نیز کام مردم ایران اعم از سهامداران محترم و مردم شریف سیستان و بلوچستان شیرین شود و از این طریق تولید ثروت برای ملت ایران محقق شود.

تعداد بازدید : 2

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده