تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۲۲۳۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جزییات معاملات امروز بازار مالی

۱۱۰ هزار گواهی سپرده شمش طلا دست به دست شد

‌می‌متالز - معاملات امروز بازار مالی بورس کالا در بخش گواهی سپرده و صندوق‌های کالایی دنبال شد. در بخش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ۱۱۰ هزار گواهی سپرده دست به دست شد.

به گزارش می‌متالز، در معاملات امروز گواهی سپرده پیوسته شمش طلا (با عیار ۹۹۵+) ۱۱۰ هزار و ۷۸۲ گواهی سپرده به ارزش ۳۶۷ میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۴۲۵ هزار ریال (معادل ۳۶.۷ میلیارد تومان) دست به دست شد که ۳۸۳ دفعه معامله شد. آخرین قیمت هر یک دهم گرم (۱۰۰ سوت) شمش طلا امروز ۳۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان به ثبت رسید که نسبت به آخرین قیمت روز گذشته نزدیک ۰.۹ درصد افت را نشان می‌دهد.

در معاملات امروز گواهی سپرده کالایی نیز ۳ میلیون و ۹۲ هزار و ۴۵۰ گواهی سپرده به ارزش یک هزار و ۱۶۱ میلیارد و ۹۹۴ میلیون و ۶۱۲ هزار ریال (معادل ۱۱۶.۱ میلیارد تومان) دست به دست شد. تعداد دفعات معامله گواهی سپرده کالایی یک هزار و ۹۱۷ معامله بود. بازار امروز بیش‌تر در دست خریداران حقیقی بود؛ به طوریکه ۵۷۱ خریدار حقیقی و ۴۳۲ فروشنده حقیقی در بازار حاضر بود. در بخش حقوقی‌ها نیز ۴۴ خریدار حقوقی و ۳۵ فروشنده حقوقی حاضر بود.

معاملات امروز گواهی سپرده کالایی در ۴ گروه تمام سکه، زعفران، گواهی سپرده ناپیوسته (شیشه و سیمان) دنبال شد که جزییات معاملات آن در جدول زیر آمده است:

۱۱۰ هزار گواهی سپرده شمش طلا دست به دست شد

در معاملات امروز صندوق‌های کالایی نیز ۱۵۷ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۵۷۵ واحد به ارزش ۳ هزار و ۱۲۰ میلیارد و ۲۲۶ میلیون و ۶۵۴ هزار ریال (معادل ۳۱۲ میلیارد تومان) به تعداد ۱۷ هزار و ۸۶۷ دفعه معامله شد. بازار صندوق‌های کالایی هم امروز بیش‌تر با موقعیت‌های خرید روبه‌رو بود. به طوریکه در بخش حقیقی‌ها ۷ هزار و ۶۵۲ خریدار و ۲ هزار و ۴۹۴ فروشنده در بازار حاضر بود. در سمت حقوقی‌ها نیز ۴۷ خریدار و ۲۷ فروشنده حاضر بود.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده