تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۳۲۲۴۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بررسی عملکرد مالی و شرایط بنیادی شرکت سیمان خوزستان؛

تحلیل بنیادی سهام سخوز / رکورد شکنی سیمان خوزستان در مهرماه

‌می‌متالز - شرکت سیمان خوزستان با فروش ۳۱۰ میلیارد تومانی در مهر ماه امسال رکورد فروش ماهانه خود را جابه‌جا کرد. این مجموعه تا قبل از مهر ماه بالاترین فروش ماهانه خود را در آبان ماه ۱۴۰۱ با ۲۲۶ میلیارد تومان فروش به ثبت رسانده بود.

به گزارش می‌متالز، سهام شرکت سیمان خوزستان با نماد سخوز در تابلوی فرعی بازار اول بورس تهران شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام سیمان خوزستان در حال حاضر ۵ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان بوده و ۲۹ درصد از سهام این شرکت در بازار سهام شناور است. شرکت سیمان فارس و خوزستان و شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران از سهامداران عمده سیمان خوزستان هستند و بیش از ۵۶ درصد سهام این شرکت را تحت تملک دارند.

شرکت سیمان خوزستان در هفت ماهه سال جاری نزدیک به ۵۷ درصد محصولات خود را در بازار‌های داخلی و ۴۳ درصد را در به صورت صادراتی فروخته است. سیمان تیپ ۵ پاکتی شرکت سیمان خوزستان به عنوان محصول استراتژیک داخلی این شرکت بیش از ۵۱ درصد فروش داخلی سخوز را در سال جاری بر عهده داشته و کلینکر پنچ صادراتی نیز به عنوان محصول استراتژیک صادراتی این شرکت، بیش از ۶۹ درصد فروش صادراتی سخوز را در سال جاری به ثبت رسانده است.

رشد ۴۱ درصدی فروش سیمان خوزستان در سال جاری

شرکت سیمان خوزستان در سال ۱۴۰۰ با هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه ۱۰۷ میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. سخوز در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۵ درصد رشد درآمدزایی داشت و با هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه ۱۶۶ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

تحلیل بنیادی سهام سخوز / رکورد شکنی سیمان خوزستان در مهرماه

بیشترین میزان فروش ماهانه سخوز در سال ۱۴۰۰ به آذر ماه با ۱۶۸ میلیارد تومان درآمد عملیاتی تعلق گرفت و در سال ۱۴۰۱ با ۲۲۶ میلیارد تومان بار به آبان ماه تعلق داشت و تیر ماه ۱۴۰۱ بیشترین میزان افزایش فروش به نسبت ماه مشابه در سال قبل را به خود اختصاص داد.

سخوز در هفت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکرد بهتری به نسبت هفت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای مهر ماه امسال هزار و ۳۵۵ میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت فروش ۹۴۵ میلیارد تومانی هفت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ رشد ۴۱ درصدی و به زبان دیگر، افزایش ۳۹۱ میلیارد تومانی داشته است. در این هفت ماهه، بیشترین میزان فروش به مهر ماه با ۳۱۰ میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش فروش ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به خرداد ماه با ۱۲۸ درصد رشد تعلق گرفته است.

سود خالص ۳۹۷ میلیارد تومانی سخوز در نیم‌سال ۱۴۰۲

شرکت سیمان خوزستان در بهار سال گذشته ۳۵۴ میلیارد تومان درآمد عملیاتی به دست آمده را با حاشیه سود ۴۲ درصدی به ۱۴۸ میلیارد تومان سود خالص تبدیل کرد. در تابستان این سال نیز، سخوز توانست با ۴۲۴ میلیارد تومان درآمد عملیاتی و حاشیه سود ۴۱ درصدی به سود خالص ۱۷۴ میلیارد تومانی دست پیدا کند.

در بهار و تابستان سال جاری، علاوه بر رشد درآمدزایی، ثبات حاشیه سود سخوز باعث رشد سود‌آوری این مجموعه نیز شد. سیمان خوزستان در بهار امسال ۳۸ درصد رشد درآمدزایی و ۱۲ درصد رشد سودآوری داشت و در تابستان توانست رشد درآمدزایی ۲۷ درصدی خود را با افزایش ۳۳ درصدی سود خالص به نسبت مدت مشابه سال قبل به تصویر کشد.

تحلیل بنیادی سهام سخوز / رکورد شکنی سیمان خوزستان در مهرماه

منبع: اکو ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده