تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۵۵۱۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سخوز؛ تنها ۴ درصد فاصله با سقف تاریخی

‌می‌متالز - سخوز در تایم فریم ماهانه با سقف تاریخی خود که آن را هم در هشت ماه پیش ساخته تنها ۴ درصد فاصله دارد.

به گزارش می‌متالز، سیمان خوزستان یا همان نماد سخوز یکی از نماد‌های سیمانی بازار سرمایه است، این نماد با داشتن eps ۳۵۴۰ ریال یکی از نماد‌های خوب در گروه سیمانی است.

سخوز سه محصول سیمان و کلینکر داخلی، سیمان از محصولات فروش داخلی و سیمان و کلینکر صادراتی از محصولات صادراتی این نماد است، جمع فروش داخلی این نماد ۵۹۵ میلیارد تومان و جمع فروش صادراتی نیز ۶۸۶ میلیارد تومان است.

جمع فروش محصولات این شرکت در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۲۸۲ میلیارد تومان است و کل فروش سخوز در سال گذشته ۸۰۸ میلیارد تومان بوده یعنی افزایش ۵۹ درصدی داشته است.

یکی از نکات مثبت نماد‌هایی که می‌توانند صادرات محصول داشته باشند افزایش eps بوده و این نماد نیز به همین علت eps خوبی دارد.


تحلیل قیمتی


سخوز در تایم فریم ماهانه با سقف تاریخی خود که آن را هم در هشت ماه پیش ساخته تنها ۴ درصد فاصله دارد، این فاصله کم نشان دهنده آن است که نماد‌هایی که وضعیت بنیادی خوب و ملموسی داشته و eps بالای ۳۰۰۰ ریال دارند معمولا وضعیت قیمت مناسبی دارند و در این جا اهمیت تحلیل بنیادی بورس مشخص می‌شود و نکته‌ای در بازار رایج شده است که نماد‌های کوچک و متوسط همیشه وضعیت بدتری نسبت به شاخص ساز‌ها دارند که به کلی غلط است، متاسفانه بازار به تحلیل‌های ضعیف برخی عادت کرده و پیش بینی پذیری بسیاری از نماد‌ها در سایه هیجان برخی تحلیلگران از بین رفته است.

سخوز؛ تنها ۴ درصد فاصله با سقف تاریخی

سخوز از دسته نماد‌های تحلیل پذیر بوده که توانسته قیمت مناسب سهم را نیز به عینه دید.

سخوز؛ تنها ۴ درصد فاصله با سقف تاریخی


سخوز در تایم فریم هفتگی بعد از یک کندل اینگالف یک کندل پین بار ساخته و توانسته این نماد را به سمت بالا نگه دارد.

۷۸ درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی و ۲ درصد سهامداران عمده حقیقی هستند.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده