تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۹
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۲۲۴۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار طلای جهانی ضعف کرد!

‌می‌متالز - پس از اینکه نگرانی‌ها در مورد مناقشه خاورمیانه قیمت دارایی‌های امن را در ماه گذشته به بالای ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رساند، طلا ماه نوامبر را با شرایط ملایم‌تری آغاز کرد و سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم فدرال رزرو ایالات‌متحده بودند که قرار است منتشر شود.

به گزارش می‌متالز، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۳۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶.۸ درصد کاهش به ۱۹۷۶ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۱۹۷۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

طلای جهانی در ماه اکتبر جهش ۷.۳ درصدی را ثبت کرد و قیمت‌ها در هفته گذشته به بالاترین سطح پنج ماهه خود یعنی ۲۰۰۹ دلار و ۲۹ سنت رسید.

کریستوفر وونگ، مدیر اجرایی و استراتژیست FX در این باره گفت: بازار قیمت‌ها را به بالای ۲۰۰۰ دلار رساند، اما دوباره پایین آمد و تلاش کرد دوباره به سمت بالا حرکت کند، اما به طور قابل ملاحظه‌ای بالاتر حرکت نکرد که نشان‌دهنده ضعف در بازار است. وی افزود: عامل اصلی بازار، مناقشه خاورمیانه و تشدید تنش با سایر طرف‌های درگیر در جنگ است.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به یک اردوگاه پرجمعیت پناهجویان در نوار غزه منجر به شهید شدن دست کم ۵۰ فلسطینی و یک فرمانده حماس شد. بازار‌ها اکنون منتظر نتیجه نشست سیاست پولی فدرال رزرو در اواخر روز هستند و به دنبال آن گزارش ماهانه مشاغل ایالات‌متحده که در روز جمعه منتشر می‌شود.

طبق گزارش رویترز، تولیدکنندگان آسیایی در ماه اکتبر با کاهش فعالیت کارخانه‌ها در چین با فشار‌های بدتری مواجه شدند که چشم‌انداز بازیابی را برای صادرکنندگان منطقه تحت فشار قرار داده که به دلیل کاهش تقاضای جهانی و قیمت‌های بالاتر است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با یک درصد کاهش به ۲۲.۶۶۲ دلار رسید، پلاتین با ۰.۶ درصد کاهش به ۹۲۷ دلار و ۷۷ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۱۲۰ دلار و ۹۱ سنت رسید.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده