تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۳۲۲۹۲۴
افتتاح مگاپروژه راه آهن همدان - سنندج با حضور رئیس جمهور؛

لوکوموتیو دولت، روی ریل شستا به سنندج رسید

‌می‌متالز - ریل مگاپروژه راه آهن همدان_سنندج که با حضور رییس جمهور افتتاح گردید، با توان مهندسان بومی شرکت ذوب آهن اصفهان از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) تامین شد.

به گزارش می‌متالز، مگا پروژه راه‌آهن همدان سنندج که عملیات اجرایی آن حدود ۱۸ سال پیش آغاز شد و تا قبل از دولت سیزدهم ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در طول دو ساله دولت سیزدهم به مرحله نهایی رسید و با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. این مجتمع عظیم صنعتی کل ریل مورد نیاز این پروژه را مطابق با به روزترین استاندارد ریل دنیا (EN ۱۳۶۷۴) تولید کرد. با افتتاح این مگاپروژه، چشم انتظاری بیش از دو دهه‌ای مردم غیور استان کردستان برای شنیدن سوت قطار در راه آهن” همدان سنندج” به ایستگاه آخر رسید و بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل شد.

شایسته ذکراست؛ شستا به عنوان بخش مهم از اقتصاد کشور در دو سال گذشته بر سه اصل برنامه محوری، راهبرد انگاری و تحول خواهی، جریان تحول را پایه ریزی، گفتمان سازی و اولویت گذاری و نهایتا برنامه‌ریزی و در دستور کار قرارداده است. شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی امروز دارای یک برنامه مصوب به ۵ ساله راهبردی با افق ۱۴۰۶ مبتنی بر اسناد بالادستی و حتی سیاست‌های برنامه هفتم کشور تنظیم شده است و براساس آن به راهبرد‌های پنجگانه اصلی منتهی شده است؛ براساس این استراتژی ها به ۱۲ راهبرد تحول، تحت عنوان سند برنامه تحول شستا نامگذاری شده است. این سند تحول یک سند جامعی برای سمت گیری در راستای تحول آفرینی و چرخش‌های تحول آفرین است. موضوع این سند تحول و برنامه راهبردی در قالب یک برنامه ۱ ساله (تغییر)، ۲ ساله (تحول) و ۵ ساله (تعالی) و در مجموعه هلدینگ‌ها و شرکت‌ها شستا تهیه و تدوین و در مرحله اجراست.

سند تحولی شستا در راستای ۱۲ راهبرد تحولی به شرح صیانت از ثروت ذینفعان، تعالی سرمایه انسانی مبتنی بر تعهد و تخصص، بهینه سازی پورتفوی مبتنی بر سیاست مستمر تحلیل و تعدیل پورتفوی، سرمایه‌گذاری در کسب و کار‌های پربازده و بزرگ مقیاس، بین الملل، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان، افزایش بهره‌وری ناظر به روز آمدی و کارآمدی در صنایع، چابک سازی مبتنی بر بهبود ساختاری فرآیندی و تکنولوژی محوری در عرصه تولید، مولدسازی دارایی‌ها مبتنی بر ارتقاء میزان ارزش افزوده، خروج از بنگاه داری و تمرکز بر سهامداری یا دقیق تر، تعدیل بنگاه داری و سهامداری شستا در جریان سرمایه‌داری وسرمایه‌گذاری، شفافیت به عنوان یک راهبرد در پاسخگویی به مبارزه با فساد و تضاد منافع، هم افزایی به عنوان راهبرد جدی در مدیریت منسجم یکپارچه برنامه ریزی شده است.

شستا از تولید ناخالص ملی بیش از یک درصد را دارا است و در جریان تراز تجاری کشور در حوزه صادرات عدد بیش از ۴ درصد را در بخش تولیدات خود دارد. شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی امروز بیش از ۱۰۰۰ نوع محصول را در شرکت‌های تابع خود تولید می‌کنند که از این میزان تولید، بیشترین انواع محصول در حوزه دارویی اتفاق می‌افتد با تولید بیش از ۷۵۰ محصول. ۲۰ محصول استراتژیک و راهبردی که برطرف کننده نیاز‌های اساسی کشور است در مجموعه‌های تابعه شستا تولید می‌شود.

منبع: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده