تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۲۲۴۹۰

بررسی ایجاد سایت جدید بارگیری با حمل سالانه یک میلیون تن سنگ آهن از راه‌آهن شرق

‌می‌متالز - ایجاد سایت جدید بارگیری با حمل سالانه یک میلیون تن سنگ آهن از راه‌آهن شرق به معدن چغارت طی جلسه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، جلسه هم اندیشی در خصوص ایجاد سایت تخلیه و بارگیری در محدوده ایستگاه رمل در راه‌آهن شرق، با حضور دهقانپور و اسفندیاری از مشاورین سنگ آهن مرکزی ایران (بافق) و حسینی مدیر ریلی سنگ آهن چغارت در مرکز اداره کل راه‌آهن شرق برگزار شد.

علی حکامی قاسمی مدیر کل راه‌آهن شرق در این جلسه گفت: در راستای اقدامات فنی و بازرگانی به منظور افزایش سهم حمل ریلی، این اداره کل آمادگی خود را جهت ایجاد سایت بارگیری و تخلیه توسط شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اعلام می‌کند.

مدیر کل راه‌آهن شرق خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های استراتژیک راه‌آهن در جذب و حمل بار‌های ریل پسند، با ایجاد این سایت بارگیری، ضمن بهره گیری از مزایای ملی، انتظارات و خواسته‌های واحد‌های صنعتی و تولیدی نیز مرتفع خواهد شد.

در این نشست دهقانپور از مشاورین ارشد سنگ آهن مرکزی ایران (بافق) ضمن خداقوت به مدیر کل و کارکنان راه‌آهن شرق به اهمیت این سایت بارگیری اشاره کرد و گفت: ذخایر این معدن سنگ آهن ۳۰ تا ۵۰ میلیون تن بوده و قرار است سالانه یک میلیون تن محموله کلوخه سنگ آهن از این منطقه به معدن چغارت حمل شود.

وی همچنین بیان کرد: مجوز استخراج ۳ معدن در منطقه مجاور ایستگاه رمل در راه‌آهن شرق به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران واگذار شده است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

عناوین برگزیده