تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۲۱۲۸۲

افتتاح خط‌آهن همدان-سنندج به تعویق می‌افتد؟

‌می‌متالز - درحالی مدیرعامل راه آهن اعلام کرده دولت جلو افتتاح زودهنگام پروژه‌ها را گرفته که به‌نظر می‌رسد یکی از این طرح‌ها خط‌آهن همدان-سنندح باشد.

به گزارش می‌متالز، ۲۵ مهرماه امسال مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این‌که در دولت سیزدهم جلو افتتاح‌های زودهنگام پروژه‌ها گرفته شده است، گفته بود: تا پیش از سال ۱۳۸۰ که شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور نبود، تمام فعالیت‌های عمرانی بخش ریلی با شرکت راه‌آهن بوده و بعد از اینکه این شرکت تاسیس شد، در طول این ۲۰ سال اختلالات در حوزه ساخت پیش آمد و تقسیم کار‌ها به درستی انجام نمی‌شود.

صالحی افزود: شرکت ساخت، خط آهن را احداث می‌کند و بدون اینکه درباره مبدا و مقصد به طور مشخص از نظر راه‌آهن مطلع شود مناقصه احداث خط را برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: راه آهن معتقد است برای بهره برداری خطوط جدید، شرکت ساخت باید استاندارد‌ها را قویتر رعایت کند و این بهره بردار است که به مردم خدمات رسانی می‌کند.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: در دولت گذشته شاهد برخی تحویل‌ها با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از طرف شرکت ساخت بودیم، اما در این دولت سعی شده جلوی افتتاح‌های زود هنگام شرکت ساخت گرفته شود.

صالحی افزود: شرکت راه آهن سعی می‌کند برای خطوطی که احداث می‌کند تمام استاندار‌ها را رعایت کند و به عنوان نمونه خط آهن رشت-قزوین با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت افتتاح شد در صورتی که باید با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت به بهره برداری می‌رسید. خطوط ریلی را که از طریق شرکت ساخت ساخته می‌شود را در صورتی تحویل می‌گیریم که استاندار‌های لازم را رعایت کنند.

یکی از پروژه‌هایی که احتمالاً افتتاح آن به‌واسطه عدم تکمیل به تعویق بیفتد، خط‌آهن همدان-سنندج است.

اواخر شهریور ماه امسال خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه درباره این پروژه ریلی گفته بود: خط‌آهن ۱۵۱ کیلومتری همدان-سنندج به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی رسیده است.

وی افزود:‌در صورت تامین اعتبار این خط‌آهن اواخر مهرماه امسال افتتاح می‌شود.

در حالی آخرین روز مهرماه را پشت سر می‌گذاریم که تاکنون هیچ برنامه‌ای برای افتتاح قریب‌الوقوع خط‌آهن مذکور از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور اعلام نشده است. البته اواسط ماه جاری مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور از بهره‌برداری خط آهن همدان-سنندج طی امسال خبر داده و زمان مشخصی را برای آن اعلام نکرده بود.

این‌گونه به‌نظر می‌رسد یکی از پروژه‌های مد نظر مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، خط‌آهن همدان-سنندج است که هنوز به مرحله افتتاح و واگذاری به راه‌آهن به‌عنوان بهره‌بردار نرسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده