تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۳۲۱۲۷۴

حمل اولین محموله کنسانتره سنگ آهن از ایستگاه مهیار فارس

‌می‌متالز - مدیرکل راه‌آهن فارس از حمل اولین محموله کنسانتره سنگ آهن از ایستگاه مهیار فارس خبر داد و گفت: حمل ۶۰۰ هزار تن بار در فاز اول هدفگذاری شده که تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن قابل افزایش است.

به گزارش می‌متالز، مهرداد انصاری مدیرکل راه آهن فارس گفت: با پیگیری‌های انجام شده و در راستای جذب بار‌های جدید و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ریلی ایجاد شده، اولین محموله کنسانتره سنگ آهن مصرفی مجتمع فولاد مبارکه با استفاده از ۲۰ واگن لبه بلند شرکت ریل پرداز سیر از ایستگاه مهیار فارس بارگیری و به مقصد حسن آباد و مجتمع فولاد مبارکه حمل شد.

انصاری افزود: این پروژه از سال ۱۴۰۰ توسط این اداره کل در دست پیگیری بوده و شرکت متیل همیار به عنوان سرمایه گذار طرح و مالک بار، با اجاره اراضی راه آهن و ایجاد زیرساخت‌های لازم شرایط را برای بارگیری محمولات مورد نیاز مجتمع فولاد مبارکه فراهم کرده است.

وی ادامه داد: استخر‌های لازم برای دپو مواد، نصب باسکول‌های ریلی و جاده‌ای و آزمایشگاه کنترل کیفیت از جمله تجهیزات و تأسیساتی است که این شرکت در محل ایستگاه مهیار ایجاد کرده که فعالیت دپوسازی و بارگیری محمولات تسهیل شود.

انصاری گفت: در فاز اول هدفگذاری حمل ۶۰۰ هزار تن بار انجام شده است و در فاز‌های بعدی تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن قابل افزایش است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده