تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۲۳۱۹۵
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۸ درصدی مصرف برق و ضرورت مدیریت مصرف

‌می‌متالز - میزان مصرف برق کشور روز گذشته نسبت به روز مشابه سال گذشته، افزایش ۸ درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش می‌متالز، بررسی آمار شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد گرچه نسبت به تابستان مصرف برق به‌شدت کاهش یافته است، اما نسبت به سال گذشته رشد مصرف را شاهد هستیم به طوری که روز گذشته و در ساعت ۱۲ و ۲۶ دقیقه ۴۲ هزار و ۳۱۵ مگاوات برق در کشور مصرف شد که نسبت به روز مشابه سال گذشته که ۳۹ هزار و ۱۰۲ مگاوات بود، افزایش سه هزارو ۲۱۳ مگاوات را ثبت کرده است.

افزایش مصرف برق در ایامی که مصرف گاز در کشور بیشتر شده و تأمین گاز برای بخش خانگی از اولویت برخوردار است، می‌تواند با توجه به نیاز نیروگاه‌ها به گاز روند تأمین برق را با مشکل روبرو کند؛ از این رو توجه به مدیریت مصرف برق کمک شایانی به تأمین برق پایدار است.

روند مصرف برق در ساعت عصرگاهی روز گذشته نیز افزایشی بود به‌گونه‌ای که در ساعت ۱۸ و ۳۷ دقیقه عدد مصرف برق به ۴۴ هزار و ۸۸۰ مگاوات رسید که نسبت به ساعت مشابه سال گذشته حدود سه هزار مگاوات افزایش را نشان می‌دهد.

اکنون روند تعمیرات نیروگاه‌های کشور در حال انجام است و تعدادی از نیروگاه‌ها از مدار خارج شده‌اند؛ بنابراین ضروری است مشترکان صنعت برق با کاهش مصرف به میزان ۱۰ درصد امکان تأمین برق پایدار را برای همه فراهم کنند.

تابستان امسال وزارت نیرو باهدف تشویق مصرف‌کنندگان به رعایت مدیریت مصرف طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی را اجرایی کرد. با اجرای این طرح همه مشترکان برق حتی پرمصرف‌ها می‌توانستند با اندکی صرفه‌جویی مشمول پاداش‌های تا ۲۰ برابری این طرح شوند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده