تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۱۵
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۲۳۲۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه افزایش سرمایه سنگین و ۲۵۵۰ و ۲۳۶ درصدی دو شرکت از محل جذاب

‌می‌متالز - دو شرکت سیمان خاش و بیمه دی، برنامه افزایش سرمایه سنگین و ۲۵۵۰ و ۲۳۶ درصدی از دو محل جذاب دادند.

به گزارش می‌متالز، سیمان خاش که در زمره شرکت‌های کوچک و حاضر در بازار اول (تابلوی فرعی) بورس است، برنامه افزایش سرمایه سنگین و ۲۵۵۰ درصدی از دو محل جذاب داد.

براساس این گزارش، هیات مدیره "سخاش" گزارش توجیهی افزایش سرمایه از ۲۰ به ۵۳۰ میلیارد تومان داده که قرار است از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها (طبقه زمین) و در صورت تایید حسابرس و مجوز سازمان، اعمال شود.

این تصمیم به منظور با هدف افزایش شفافیت صورت‌های مالی، گویاتر و بهینه‌تر شدن شاخص‌های مالی از جمله نسبت بدهی به دارایی و نسبت مالکانه، بهبود ساختار مالی و افزایش توان رقابتی، گرفته شده است.

در ترکیب سهامداری سیمان خاش هم شرکت‌های فارس خوزستان با بیش از ۴۳.۸ درصد و گروه توسعه مالی مهرآیندگان و سرمایه گذاری امید با ۱۴، ۱۲ درصد حضور دارند.

همچنین شرکت فرابورسی بیمه دی در نظر دارد با افزایش سرمایه ۲۳۶ درصدی، سرمایه اسمی ۵۹۵ میلیارد تومانی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی حال شده، سود انباشته و سایر اندوخته‌ها به ۲ هزار میلیارد تومان برساند تا قادر به تقویت بنیه مالی، بهبود ساختار مالی برای نگهداری بیشتر سرمایه بیمه نامه ها، فراهم ساختن زمینه اخذ مجوز قبولی اتکایی و افزایش توان رقابتی باشد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده