تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۳۲۳۳۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آهنگ توسعه؛ روی دورِ تند!

اهداف بلند مدت "تجلی" در بازار سرمایه

‌می‌متالز - شرکت "تجلی" یکی از مهم‌ترین اعضای گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات "ومعادن) است. فعالیت اصلی این شرکت در حوزه فلزات آهنی و غیرآهنی، عناصر نادر خاکی و لیتیوم است.

به گزارش می‌متالز، شرکت "تجلی" یکی از مهم‌ترین اعضای گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات "ومعادن) است. فعالیت اصلی این شرکت در حوزه فلزات آهنی و غیرآهنی، عناصر نادر خاکی و لیتیوم است.

این شرکت اولین شرکت پروژه محور در بازار سرمایه ایران به حساب می‌آید و در آذرماه سال ۱۴۰۰ پذیره‌نویسی آن انجام گرفته و با سرمایه اولیه ۶۲۰۰ میلیارد تومان آغاز به کار کرد. این شرکت در حال حاضر ۱۳ شرکت زیرمجموعه و ۲۴ معدن تحت تملک دارد.

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در پروژه‌های پیشران و مهمی، چون معدن مس جانجا، احداث کارخانه آهن اسفنجی و ذوب و فولادسازی فولاد کردستان، گندله‌سازی صباامید غرب خاورمیانه و نیز احداث اسکله اختصاصی شرکت هیمکو (همراه، جاده ریل دریا) در بندر شهید رجایی و پروژه‌های شرکت سرمد ابرکوه، در کنار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در حال نقش‌آفرینی است و سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی این پروژه‌ها انجام داده است.

آن طور که مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی می‌گوید، در حوزه عناصر استراتژیک، بیشترین تمرکز این شرکت در حال حاضر روی دو محور لیتیوم و عناصر نادر خاکی است. به گفته او پنج معدن لیتیومی که در اختیار این شرکت است، فعالیت اکتشافی اولیه آن به اتمام رسیده و همزمان در کنار اکتشاف، فعالیت‌های آزمایشگاهی فرآوری نیز در حال انجام است و نتایج اولیه آزمایش‌ها مثبت بوده که بسیار رضایت‌بخش است.

مطابق آمار‌های منتشره سامانه کدال، جمع سرمایه گذاری شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات تا پایان شهریورماه امسال به ۵۴ هزار و ۷۵۹ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال رسید.

این میزان سرمایه‌گذاری مشتمل بر ۴۳.۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارج از بورس و بیش از ۱۱.۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بورس بوده است.

در خصوص حضور این شرکت در بازار سرمایه نیز مدیر کنترل پروژه و مهندسی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با تاکید بر اینکه طبق بررسی‌های به عمل آمده از بازار‌های داخلی و خارجی، تجلی بیشتر به دنبال توسعه در بخش پرتفوی معادن و محدوده‌های معدنی است، گفت: با توجه به اجرای پروژه‌های متنوع و طرح‌های توسعه‌ای، در تجلی به دنبال حفظ جایگاه نخست بین شرکت‌های سرمایه‌گذاری پروژه‌محور در بازار سرمایه هستیم.

به گفته مهدی محمدی یزدی فعالیت شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در زمان عرضه سهام (دوم آبان ماه ۱۴۰۰) با پنج پروژه معدنی و فلزی آغاز شد و پس از گذشت ۱۸ ماه، در حال حاضر ۱۳ پروژه در حال اجرا و همچنین تملک و مشارکت در ۲۴ محدوده معدنی را در دست دارد.

منبع: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده