تاریخ: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۱۳
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۲۳۳۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اتحادیه اروپا در آستانه رکود اقتصادی قرار گرفت

‌می‌متالز - نخست وزیر سابق ایتالیا و رئیس سابق بانک مرکزی اروپا (ECB) در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز هشدار داد که اتحادیه اروپا احتمالا تا پایان سال جاری میلادی وارد رکود خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، ماریو دراگی، نخست وزیر سابق ایتالیا و رئیس سابق بانک مرکزی اروپا (ECB) در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز هشدار داد که اتحادیه اروپا احتمالا تا پایان سال جاری میلادی وارد رکود خواهد شد.

بر اساس برآورد اولیه آژانس آماری یورواستات، اقتصاد منطقه یورو در ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر نسبت به سه ماهه قبل ۰.۱ درصد کوچک شده است.

این روزنامه روز چهارشنبه به نقل از دراگی نوشت: تقریبا مطمئن هستیم که تا پایان سال دچار رکود خواهیم شد. کاملاً واضح است که دو دوره سه ماهه اول سال آینده میلادی این موضوع را نشان خواهد داد.

بر اساس گزارش ها، اقتصاد اتحادیه اروپا در سه ماهه سوم ۲۰۲۳، ۰.۱ درصد رشد کرد و صندوق بین المللی پول در اوایل این هفته اعلام کرد که انتظار دارد رشد اقتصادی اروپا از ۱.۳ درصد در سال جاری به ۱.۵ درصد در سال ۲۰۲۴ بازگردد.

روزنامه فایننشال تایمز نوشت، با این حال، چشم انداز دراگی در مورد رشد اقتصادی اتحادیه اروپا "مغموم کننده" است.

ماریو دراگی در سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۹ ریاست بانک مرکزی اروپا را بر عهده داشت. او بهره‌وری پایین، هزینه‌های بالای انرژی و کمبود نیروی کار ماهر را از نقاط ضعفی دانست که در کاهش رشد اقتصادی نقش دارد.

وی همچنین گفت که اروپا در ۲۰ سال گذشته مولفه رقابت‌پذیری خود را نسبت به آمریکا، چین، کره جنوبی و ژاپن از دست داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده