تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۲۳۴۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی با صدور ۱۵ هزار پروانه صنفی در آذربایجان‌غربی

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با اشاره به صدور بیش از ۱۵ هزار پروانه صنفی در سال‌جاری، گفت: این تعداد واحد صنفی برای ۱۶ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی، با اشاره به اینکه در ۷ ماهه امسال بیش از ۱۵ هزار و ۳۲۱ فقره پروانه واحد صنفی در آذربایجان‌غربی صادر شده، اظهار داشت: این امر در راستای تسهیل کسب و کار انجام شده و موجب ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت فعالیت واحد‌های صنفی با هدف تنظیم بازار و فعالسازی حوزه اقتصاد بازار، سهولت در صدور پروانه‌های کسب و کار را در دستور کار قرار داریم که این امر موجب اشتغال‌زایی با سرمایه اندک می‌‎شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با اشاره به وضعیت صادرات کالا‌های تولید داخل نیز عنوان کرد: نتیجه فعالیت واحد‌های صنفی و تولیدی در داخل، افزایش صادرات است که در این خصوص از ۷ ماهه نخست سال، ۴ میلیون و ۱۵۷ هزار تن کالای تولید داخل از گمرکات استان صادر شده است.

وی ادامه داد: ارزش ریالی کالا‌های صادراتی از آذربایجان‌غربی بالغ بر یک هزار و ۵۲۸ میلیون دلار بوده که به مقصد بازار‌های هدف صادر شده است.

سرتیپی ابراز داشت: در حوزه واردات کالای بدون مشابه داخلی، حدود ۳۰۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۶۵ میلیون دلار از گمرکات استان آذربایجان‌غربی وارد شده است.

وی، صدور و تمدید ۹۱۶ فقره کارت بازرگانی، صدور و تمدید ۴۰۴ فقره کارت پیله‌وری و ۲ هزار و ۸۰۹ فقره کارت مرزنشینی را از دیگر اقدامات ادارات صنعت، معدن و تجارت در سراسر آذربایجان‌غربی در ۷ ماهه امسال دانست و گفت: در این مدت، ۵۹۱ نفر از واردکنندگان اقلام مورد نیاز به کشور، ارز دولتی دریافت کرده‌اند که با توجه به تعهدات ارزی باید اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده